חמושים ברימונים

המחדל בגבול: המחבלים חדרו בלילה ונתפסו לאחר שעות

פרטי התחקיר הראשוניים שמתפרסמים כעת על חדירת חוליית המחבלים הבוקר, מעלים שורה של תמיהות על התנהלות כוחות צה"ל במרחב, שזיהו נגיעה בגדר הגבול אך לא פעלו כיאות (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
המחבלים, לאחר לכידתם (צילום: בראל אפרים, ynet)

מתחקיר ראשוני של חדירת שלושת המחבלים מרצועת עזה לשטח ישראל שפורסם בצהריים (שלישי) עולים סימני שאלה רבים על תפקוד כוחות צה"ל בשטח.

לפי פרטי התחקיר, המחבלים חדרו לשטח ישראל כבר בשעות הלילה, ובאותה עת זוהתה נגיעה בגדר הגבול, אך הם נעצרו רק שעות רבות לאחר מכן, כשבכל הזמן הזה הם יכלו בכל רגע נתון לבצע פיגוע טרור.

דובר צה"ל אמר בשעה האחרונה, כי "מדובר אירוע שלא היה צריך לקרות, עם פוטנציאל חריג מאוד". הוא הוסיף: "אנחנו יודעים שזה אירוע שהיה צריך לעצור אותו, אבל בשלב זה לא יודעים אם הם נשלחו על ידי ארגון טרור".

סמוך לשעה 10:30 בבוקר - נכתב בהודעת דו"צ - כוח צבאי עוצר את שלושת המחבלים 200 מטר ממחנה צאלים. שלושה בני אותה משפחה מרפיח נתפסו עם שלושה רימונים, סכינים וקאטרים, ואך בנס הם לא השתמשו בזה לאורך כל הדרך, למרות שיכלו לעשות זאת.

מוקדם יותר אמר ח"כ חיים ילין (יש עתיד), ראש מועצת אשכול לשעבר, כי "השאלה כיצד המחבלים הצליחו לחדור 20 ק"מ לעומק ישראל מרצועת עזה צריכה להיבדק במהרה על ידי כל הגורמים במערכת הביטחון. האירוע הזה מתווסף לרצף אירועים לאחרונה: ניסיון חדירה נוסף, יירוטי כיפת ברזל והפעלת אזעקות שווא. לאורך זמן צה"ל והאזרחים ביחד בונים את החוסן בעוטף עזה ואין ספק שהאירוע הזה גורם לאמון החזק להיסדק במהירות. חייבים להסיק את המסקנות באופן מיידי ולפעול כדי לתקן את הטעויות, בלי לחפש אשמים ובלי להתעכב. זה הזמן לפעול".

ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני), חבר ועדת חוץ וביטחון, אמר: "אירוע חדירת המחבלים הוא חמור מאוד. ניתן להגדירו כמחדל. רק מזל הפריד בין התוצאה לבין אסון. עם כלל האמצעים סביב העוטף ורמת הכוננות הנדרשת, חדירה לעומק כזה היא בלתי מתקבלת על הדעת. נדרש תחקיר עמוק ותיקון לקחים מיידי".

חלק מהתחמושת שהיתה ברשות המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר