הדרך להצלחה: ראיון עם מנכ"ל גרג-ביגה יאיר מלכה

עם שתי רשתות קפה מצליחות ומובילות, קפה גרג וביגה, רשת קיטשן ביי גרג הבשרית ורשת הסטיישן, יאיר מלכה לא שוכח מאיפה בא: "אני עדיין זוכר את היום החם ההוא, שלקחתי את אמא שלי ואשתי באיזה רכב ישן שהיה לי אז, כדי לראות את הכוך שרציתי להפוך לסנדוויץ' בר. רעדתי מפחד" (אוכל, שיווקי)

יאיר מלכה. מנכ"ל רשת קפה גרג וביגה. (צילום: הלד צלמים.)

כמו באירוע החשוב הזה, גם בצמתים אחרים בחיים, את ההצלחה שלו זוקף מנכ"ל רשת גרג-ביגה יאיר מלכה, לזכותה של אמא שלו. "אם לא מנסים לא יודעים, תלך עם זה. אני מאחוריך. אני תומכת", היא היתה אומרת לו והוא היה מעז וכובש עוד יעד.

שנים ארוכות עברו, מאז שהחל את צעדיו בעולם המזון, עד שהגיע למעמדו הנוכחי ועדיין הוא נשאר אותו יאיר מלכה, שמח חייכן, כריזמטי, שכל אחד שיושב לצידו נדבק בשמחת החיים שלו.

"על חצי מהדברים שאני רוצה לעשות, אומרים לי שאני לא נורמלי", הוא אומר על עצמו "אני אדם שמתייעץ, אוהב לשמוע את כולם - אבל מחליט לבד".

משוטף כלים במסעדה עד להצלחה

הרשתות שבבעלותו, מונות היום מעל למאה סניפים, מאות עובדים, ועם ישראל שמתענג על קפה ואוכל משובח.

העסק התפתח בקצב מהיר מאוד. ואי אפשר שלא לשאול את יאיר מלכה על כך.

"אני אדם מהיר, רצתי מרתון ואני מאמין שזה היה נכון. התחלנו ב-1994 וההתפתחות המשמעותית קרתה ב-7 השנים האחרונות. היא התרחשה כשראיתי שיש לי מנהלי אזור ושפים מוכשרים שגייסתי ממסעדות נחשבות. היום אני אפילו מדבר על סיפור החיים שלי בחוג למינהל עסקים וכלכלה במכללת כרמל.

"כנער, התחלתי לעבוד כשוטף כלים במסעדה, ולאחר מכן עבדתי כאחראי משמרת במסעדה איטלקית ובקייטרינג. כשהקמתי את העסק, לא היה מי שיכוון אותי. הכי קשה זה להתחיל עסק ללא ניסיון מהבית ומישהו שמלווה אותך, ואם אני יכול לתרום לכל אחד שרוצה להיכנס לתחום - מה טוב".

התחנה הבאה של יאיר מלכה היא ביגה, רשת בתי קפה פרימיום בולנז'רי-פטיסרי נוסח פריזאי-שיק.

הרשת מונה מעל ל-25 סניפים ברחבי הארץ ומציעה מטבח איכותי ובריא השם דגש על טריות, זמינות, חומרי גלם איכותיים ומנות נדיבות במיוחד. תפריט הרשת מורכב ממנות בריאות עשירות בערכים תזונתיים, תוך מתן דגש על מנות ללא גלוטן וללא סוכר, מוצרים טבעיים, ירקות ופירות שוק, חיטה מלאה, דגי ים ועוד.

מלכה, שנסחף בזרם הספורט והאוכל הבריא שאימץ לתוך חייו, בשילוב עם השראה שקיבל מביקור בצרפת, הובילו לפתיחת BIGA. "מצאתי את עצמי אוכל נבטים, לחם כוסמין וקינואה, והרגשתי שחסר בשוק מענה לקבוצה גדלה באוכלוסייה שמחפשת לחם איכותי בעבודת-יד".

בשלב ראשון נפתחו שני סניפים: אחד בטבעון, והשני במרכז הכרמל בחיפה - עיר מגוריו של מלכה, שממנה התחילה גם דרכה של רשת גרג.

"BIGA הוא קונספט שבנוי אחרת והוא שונה במהותו מגרג", אומר מלכה "החל מהעיצוב של המקום, ועד לכלים בהם מוגשות המנות. זו תפיסת חיים אחרת, וזה קונספט שלא קיים: אנחנו מוכרים לחם טרי 100% טבעי, מוצרי מעדנייה איכותיים, קפה אורגני, פסטות טריות".

"ליצור ולהשפיע. זה מה שנותן לי את הדרייב"

החלום הבא שלו מתחבר לחלומו הראשון מתחילת דרכו המקצועית בעולם העסקים. רשת סטיישן שנפתחה לפני כשנה, נולדה כהתפתחות אבולוציונית של הסנדוויץ' בר החיפאי המיתולוגי משנת 1992. "אין כיום בישראל רשת מזון מהיר המתמחה בכריכים איכותיים ברמה של מטבח שף. הטרנד העולמי בתחום הקולינארי הוא casual fast food, מזון מהיר עם חומרי גלם באיכות גבוהה. הרעיון הוא שלכולם מגיע ליהנות מאוכל טוב ואיכותי, אך נגיש".

כששואלים את יאיר מלכה מה החלום שלך, יש לו תשובה פשוטה. "מה שמעניין אותי יותר מכל, זאת העשייה. ליצור ולהשפיע. זה מה שנותן לי את הדרייב. אני משפיע על הרבה אנשים בחיים שלי". הוא אומר ומסכם את פעילותו העסקית במשפט אחד.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר