תיעוד משעשע

איזו התרגשות: כך קיבלו הקופים את המצות

בספארי מודים, כי הסיבה העיקרית להחלפת המזון נובעת מהאיסור של "בל יראה ובל ימצא". את הקופים פחות מעניין המניע, והם תועדו מקבלים את המצות בהתלהבות רבה • צפו (מענין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הקופים ו"שמחת המצות" (צילום: דוברות הספארי)

כשבועיים לפני החג, בגן חיות הספארי ברמת גן מנצלים את אווירת הניקיונות של ערב הפסח כדי לנקות ביסודיות את חצרות בעלי החיים, את בתי הלינה שלהם ואת הבריכות.

אך המטפלים לא מסתפקים בכך, אלא אף מחליפים את מזונם של הדיירים, כך שיאכלו מצות במקום לחם. לשם כך, הנהלת המקום הזמינה 5 ק"ג מצות, בעיקר עבור הקופים, הפילים ובעלי החיים בפינת החי.

"את הלחם שנותר בספארי לפני החג", מספרים בספארי, "אנחנו נוהגים לתת ל'יוסי', הפיל הגדול ביותר מבין כל הפילים בגני החיות בעולם, שמסוגל לאכול שמונה ככרות לחם ביום".

כידוע, לחם או מצות הם רק תוסף מזון, ולא מזונם העיקרי של הקופים, המורכב מפירות וירקות. את הלחם הם מקבלים בדרך כלל בבוקר, רק כדי שהמטפלים יבחנו מקרוב את צורת האכילה שלהם ויוכלו לאבחן את מצבם על פי דרך אכילתם.

בספארי מודים, כי הסיבה העיקרית להחלפת המזון נובעת מהאיסור של "בל יראה ובל ימצא". את המצות מקבלים הקופים בהתרגשות אדירה: "הם שמחים ומתרגשים כמו מכל מזון חדש או משחק מיוחד שהמטפלים מכינים עבורם", אומרים המטפלים שלהם.

יצוין, כי גם בשטח הפתוח מתקיימים שינויים, בכך שהתערובת הרגילה, אותה בעלי החיים נוהגים לאכול מידי יום, הוחלפה ב-13 טון של תערובת כשרה לפסח, על בסיס תירס וקטניות, שאף תישמר במהלך הפסח במיכלים מיוחדים כשרים לפסח, ונפרדים ממכלי תערובת החמץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר