מכון המחקר גילה

רוב מוחץ מבין הישראלים יזהרו מאכילת חמץ

נתונים ש'הפורום החילוני' לא יאהב לשמוע: היהודים החיים בישראל, ברובם, מתכננים להישמר מאכילת חמץ, גם מחוץ לביתם, ואף מנקים כעת את ביתם משום "בל ייראה ובל ימצא" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
החרמת חמץ מדוכני מזון (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

סקר חדש מגלה: רוב מוחלט מקרב הישראלים יקפיד מאוד על איסור אכילת חמץ בחג הפסח הקרוב.

במסגרת מדד השלום החודשי של אוניברסיטת תל אביב והמכון הישראלי לדמוקרטיה, בדק את הנושא מכון המחקר 'מדגם', ושמע מ-67.3 אחוזים מהישראלים - היהודים כמובן - כי הם מתכוונים לאכול רק אוכל כשר לפסח, גם מחוץ לבית. רק 32.7% ענו שלא יקפידו על כך.

כמו כן, רוב הישראלים מנקים כעת את ביתם לקראת הפסח, מכל חשש חמץ: מעט יותר מ-63% מהמשיבים אישרו שהם כך נוהגים ורק 37 אחוזים לא מתכננים ניקוי שכזה.

עם זאת, על השאלה האם יש לחייב בתי קפה ומסעדות לא להגיש מאכלי חמץ בפסח, ענו כ-40% בלבד בחיוב.

כזכור, לפני מספר ימים הגישה המדינה את תשובתה לבג"ץ, לעתירה שהגיש 'הפורום החילוני' ביחד עם יו"ר מרצ תמר זנדברג וח"כים נוספים מהשמאל, כנגד הנוהל האוסר הכנסת מזון לבתי החולים מחשש להימצאות חמץ.

בתשובה הרשמית של משרד הבריאות והרבנות הראשית נכתב בין היתר: "מדובר בנוהל סביר וראוי אשר נועד להבטיח את הצורך לשמור על בתי החולים נגישים עבור אנשים אשר נוהגים מנהגי כשרות בפסח".

אתמול התייחס לכך סגן שר הבריאות, שאמר בכנס בתל אביב כי "אין רשות לאף מנהל בית חולים לא לקיים את נוהל אי הכנסת חמץ לתוך בתי חולים; זה נוהל שנהוג כבר 70 שנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר