אירוע חריג בישיבת הרבנות

הראשל"צ הודיע למועצת: אני מתנגד לכל הצעות הרב לאו

הקרע ברבנות הראשית מחריף: במהלך ישיבת מועצת הרבנות, הודיע הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף טלפונית לחברי המועצה כי הוא מתנגד לכל ההצעות שהעלה הרה"ר הגאון רבי דוד לאו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן, יונתן זינדל - פלאש 90)

פרסום ראשון: מועצת הרבנות הראשית התכנסה הצהריים (רביעי) לישיבה מיוחדת בכדי לדון במספר נושאים העומדים על הפרק. אך מה שהפתיע את הנוכחים, היתה דווקא שיחת טלפון אחת, לקראת סיום הישיבה, בה הודיע נציג מטעמו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, כי הרב מתנגד לכל הנושאים שהעלה נשיא המועצת הגאון רבי דוד לאו - מלבד הסדרת נושא שחיטת חו"ל - שנידונו בישיבה.

ל"כיכר השבת" נודע כי בין היתר דנו חברי מועצת הרבנות הראשית בהארכת כהונתו של רבה של אשדוד הגאון רבי חיים פינטו ומינוי הגאון רבי חיים זמיר לאחראי רישום נישואין בכפר פינס. לדברי גורמים שנכחו בישיבה, לקראת סיום הישיבה, בשעה 13:20, התקשר ראש לשכת הראשל"צ הגר"י יוסף ושוחח עם מנכ"ל הרבנות משה דגן שהעביר את השיחה ליועמ"ש הראל גולדברג.

בשלב זה, משה דגן ביקש את רשות הדיבור, וקיבל: "ראש לשכת הרב יוסף על הקו ואומר שהראשל"צ מתנגד לכל ההחלטה מלבד נושא שחיטת חו"ל".

לדברי הגורם שנכח בישיבה, הגאון רבי יעקב שפירא, חבר המועצת, מעיר: "הרב יצחק לא פה, אז איך הוא יודע שהתקבלו עוד החלטות?".

במועצת הרבנות מספרים כי הם לא זוכרים אירוע שכזה בחמש שנים האחרונות, אירוע חריג בו הרב הראשי הספרדי מצביע נגד החלטות של הרב הראשי האשכנזי.

יצוין כי בישיבה השתתפו: נשיא המועצת הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, הגאון רבי שמעון אליטוב, הגאון רבי יעקב שפירא, הגאון רבי יצחק רלב"ג, הגאון רבי רצון ערוסי והגאון רבי אריה שטרן. בתום הישיבה צוינה בפרוטוקול התנגדותו של הרב יוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר