מתעלמים מארה"ב

הרשות הפלסטינית תעביר ישירות את התשלום למחבלים

בניגוד לעבר בו הסתתרה הרשות הפלסטינית מאחורי ארגוני משנה, החליטו הפלסטינים להעביר ישירות את מימון משפחות המחבלים מתקציבה כהתרסה מול האמריקאים (פוליטי, מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

מתגרים בטראמפ: הרשות הפלסטינית בראשותו של אבו מאזן חוזרת לממן באופן ישיר ומוצהר את תשלומי השכר למשפחות מחבלים הכלואים בישראל ולמשפחות מחבלים שנהרגו בפיגועים נגד ישראל. כך פורסם היום (רביעי) ב-ynet. סכום התשלום פורסם בדו"חות תקציב הרשות הפלסטינית לשנת 2018 שנחשפים כעת ומוצגים במחקר של ארגון "מבט לתקשורת הפלסטינית".

ההחלטה של אבו מאזן נולדה בעקבות העברת חוק "טיילור פורס" בקונגרס, חוק שנוצר כתוצאה מהירצחו של האזרח האמריקאי טיילור פורס בפיגוע טרור ביפו, במסגרתו הכריזה ארה"ב שתפסיק להעביר כספי סיוע לרשות עד אשר יופסקו התשלומים למחבלים ולמשפחותיהם. הרשות ככל הנראה החליטה לפתוח בחזית ישירה מול האמריקאים כשהיא "מצפצפת" עליהם ישירות.

מהדו"חות עולה כי בתקציב לשנת 2018 מקציבה הרשות הפלסטינית באופן ישיר 550 מיליון שקלים למשכורות אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל, וכן סכום של 687 מיליון שקלים למשפחות של מחבלים שנהרגו במהלך פיגועים או ניסיונות לפיגועים נגד ישראל.

בשנת 2014 סגרה הרשות הפלסטינית את המשרד הממשלתי לענייני אסירים שבראשו עמד שר. הסגירה באה בתגובה ללחץ בינלאומי על כך שכספי התרומות לרשות הפלסטינית, שמשמשים בין היתר לתקצוב פעילות הממשלה ברמאללה, מגיעים גם למשרד שהיה אחראי על תשלום המשכורות. כדי לעקוף זאת נפתחה באותה שנה "הרשות לענייני אסירים" שסווגה כגוף השייך לאש"ף ולא לרשות הפלסטינית באופן ישיר.

הרשות לענייני אסירים קיבלה את תקציבה מהקרן הלאומית הפלסטינית (הזרוע הכלכלית של אש"ף) והיא שימשה מאז כגוף שמשלם את השכר למשפחות אסירים והרוצחים. אמנם מדובר בתרגיל בלבד, אבל בפועל הגוף הזה אינו כפוף ישירות לרשות הפלסטינית אלא לאש"פ ובכך הרשות ניקתה מעצמה את האחריות על תשלום המשכורות למשפחות מחבלים.

אלא שכעת, במקביל להעברתו של חוק "טיילור פורס" בארה"ב שקובע כי סיוע החוץ של ארה"ב לרשות הפלסטינית ייפסק כל זמן שהיא משלמת משכורת למשפחות מחבלים, החליטה הרשות הפלסטינית להפסיק ולהסתתר מאחורי פרצות שונות ולהעביר את התשלום לרשות לענייני האסיר באופן ישיר מתקציבה השנתי. יש להניח כי ההחלטה התקבלה בעקבות ההערכה ברמאללה שחוק טיילור פורס יאושר ויתקבל כפי שאכן אירע ובתמיכה רחבה של שתי המפלגות.

התקציב התפעולי של הרשות הפלסטינית עומד בשנת 2018 על סכום של 16.5 מיליארד שקל. סך ההוצאות שמקצה הרשות הפלסטינית לתשלום המשכורות למשפחות מחבלים עומד על 1.2 מיליארד שקל, שמהווים קצת יותר מ-7% מתקציבה השנתי. לצורך השוואה, תקציב משרד הבריאות של הרשות הפלסטינית, שמשרת חמישה מיליון איש בגדה המערבית וברצועת עזה, עומד בשנה הנוכחית על סכום של 1.8 מיליארד שקל - רק 600 אלף שקל יותר מהסכום שמוענק למשפחות מחבלים על אף שהם חלק קטן הרבה יותר באוכלוסייה.

לפני שנה הכריז שר הביטחון אביגדור ליברמן, על הקרן הלאומית הפלסטינית כארגון טרור בשל העובדה שהיא הייתה הגוף שמעביר בפועל את תקציב תשלום המשכורות לרשות לענייני אסירים.

המידע העולה במחקר הועבר ליו"ר ''השדולה לקידום תודעת הניצחון הישראלי'' בכנסת, ח"כ עודד פורר ממפלגת ישראל ביתנו, כדי להעלות את הנושא מול ראשי השדולה המקבילה בקונגרס האמריקני ומול חבר הקונגרס דאג למבורן, יוזם חוק "טיילור פורס", כדי ליידע את הרשויות האמריקניות ולדאוג שאלה יפעילו כבר עכשיו את החוק החדש כלפי הרשות הפלסטינית.

"העובדה שהרשות הפלסטינית מתגאה בתשלומי שכר לטרוריסטים, היא התגובה הרשמית של אבו מאזן לחוק 'טיילור פורס' שמועבר בארה"ב, וזו אכן סטירת לחי לאמריקנים", אומר ח"כ פורר. "אין ספק שהמצב החדש מצריך תגובה וממחיש היטב את הצורך בחוק "טיילור פורס" האמריקני ובצורך לחקיקת חוק דומה כאן בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר