ממתק לחג

חג הפסח • וורט מיוחד מאת הרב נחמיה וילהלם

מידי שבוע, הרב נחמיה וילהלם, שליח חב"ד בעיר בנגקוק, תאילנד, מגיש וורט על הפרשה בלשון קלה ומרתקת, שתוכלו להעביר בעצמכם בשולחן החג. צפו (פרשת שבוע, יהדות)

הרב נחמיה וילהלם | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות בית חב"ד בנגקוק )

ראובן היה יהודי פשוט תמים, יום אחד שמע על כך שנפרסו מסילות רכבת בעיר שלו ובשבוע הבא תהיה נסיעת הבכורה של הרכבת וראובן החליט שהוא חייב להיות על הרכבת בנסיעה זו, הוא הלך מיד לתחנת הרכבת החדשה וביקש כרטיס לנסיעה לעיר הבאה, המוכר בתחנה שאל איזה כרטיס תרצה וראובן אומר לו אני רוצה כרטיס הכי טוב שאפשר, המוכר נותן לו כרטיס למחלקה ראשונה ברכבת ואומר לו תשמור על הכרטיס הזה בלעדיו לא תוכל לעלות לרכבת, ראובן מתרגש הוא קונה בד ארוך, מכניס לתוכו את הכרטיס החשוב ואת הבד הוא מלפף סביב המותן כחגורה ארוכה וכך הוא בטוח שהכרטיס יישמר.

מגיע היום המיוחל וראובן יושב כבר מהבוקר בתחנה וקורא ספר, הרכבת מגיעה וראובן שקוע בספר, כל הנוסעים עלו כבר ופתאום ראובן מרים עניים ורואה שהרכבת שם הוא רץ מהר לכיוון הרכבת ושם לב שיש כמה אנשים שעולים ומתחבאים מתחת לספסל (מכיוון שלא קנו כרטיסים) ראובן עושה גם כמוהם ותופס גם הוא מקום טוב מתחת לספסל, הרכבת החלה בנסיעה והכרטיסן עובר בין כולם לבקש כרטיסים, כל הגנבים מתחפרים מתחת לספסלים ורק הרגל של ראובן בולטת, הכרטיסן נותן לו מכה ברגל וראובן מתרומם לקול צעקותיו של הכרטיסן "אתה לא מתבייש? כבר בנסיעה הראשונה של הרכבת להתגנב" וראובן הנבוך אומר לו "למה אתה אומר לי שאני גנב, שילמתי" וכל הנוסעים פורצים בצחוק אבל ראובן מתחיל לפתוח את החגורה הארוכה שלו, סיבוב ועוד סיבוב ולהפתעת כולם הוא מוציא כרטיס מחלקה ראשונה! כולם נדהמים והכרטיסן אומר לו "טיפש יש לך כרטיס מחלקה ראשונה ואתה מתחבא מתחת לספסל?"

אנחנו מתחילים מחר לחגוג את חג הפסח המסמל את יציאתנו ממצרים, הקב"ה לוקח עם של עבדים שכבר יותר ממאתיים שנים עובדים בעבודת פרך, מוציא אותם ממצרים קורע להם את הים, דואג לכל מחסורם וכל זה רק כדי להביא אותם להר סיני ולתת להם כרטיס למחלקה ראשונה להיות עם נבחר שיקיים מצוות ויעשה את העולם מקום יותר טוב לחיות בו, מקום שיהיה ראוי לדירה להשראת השכינה כאן בעולם.

בהגדה נגיד מחר "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים" אנחנו צריכים לראות את עצמנו בדיוק באותו מצב בו היו אבותינו ולהבין ש"לא את אבותינו בלבד גאל הקב"ה״ אלא אותנו כולנו.

כשנשב השנה בשולחן הסדר נזכור שכמו שאז הקב"ה בחר באבותינו הוא בוחר בכל אחד מאיתנו גם השנה מחדש והוא נותן לנו כרטיס למחלקה ראשונה ולכן אין שום סיבה שנתחבא מתחת לספסל! בואו נחווה את החירות בעצם היותנו חלק מעם נבחר ונמשיך את היותינו בני חורין על ידי שניתן לנשמה להתבטא במשך כל ימות השנה.

יהי רצון שעוד השנה נשמח יחד בחגיגת ליל סדר ענק בעריכת המשיח בכבודו ובעצמו בירושלים עיקר הקודש בבית המקדש השלישי שיבנה תיכף ומיד ממש.

חג פסח כשר ושמח וחירות אמיתית בגשמיות וברוחניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר