הבחירות לרב העיר חדרה

מכה לש"ס: בג"צ דחה את הבקשה להקדים דיון

בש"ס ניסו לעשות הכל בכדי לקדם את בחירתו של הרב ישראל מאיר ביטון לרבה של חדרה לפני הבחירות המקומיות אך בבית המשפט העליון דחה בקשה להקדים דיון בנושא (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב ישראל מאיר ביטון (צילום: ש"ס חדרה)

בש"ס היו בטוחים שבחירת הרב ישראל מאיר ביטון לרבה של חדרה, במקומו של אביו, תהיה העבודה הקלה בכל הקשור לבחירת רבני ערים, אך בניגוד לכל הציפיות, בג"צ שינה את התוכניות.

כפי שפורסם בתחילת השבוע ב"כיכר השבת", בש"ס חוששים כי הבחירות לרב העיר יתאחרו ואף יתבטלו בשל העובדה שבג"צ הוציא צו המונע את את קיום החירות עד לדיון בעתירה שהוגשה נגד ההליך.

אך הדיון נקבע סמוך מאוד לבחירות לרשויות המקומיות, כך שגם במידה ובג"צ ידחה את העתירה, משפטית תהיה בעיה לקיים את הבחירות סמוך לבחירות לרשויות המקומיות. החשש הנוסף: בזמן התפר, הממשלה תיפול, ואף אחד לא מבטיח שהמשרד לשירותי דת יישאר בחזקת ש"ס.

בעקבות כך, הוגשה בקשה לבג"צ בו מבקשית המדינה להקדים את הדיון המתוכנן בעוד כשלושה חודשים, כך שבמידה והשופטים ידחו את עתירת עו"ד אשר דל, הרי שיהיה ניתן לקיים את הבחירות.

אך היום, החליט שופט העליון ג'ורג' קרא, לדחות את הבקשה ולמעשה הדיון יתקיים רק בעוד כשלושה חודשים. בהתנגדות להקדמת הדיון טען אשר דל כי בעיר חדרה ישנו רב מכהן, וכי לא מדובר במינוי רב אלא בהחלפת הרב (אב בבנו).

הצהריים (חמישי) לאחר החלטת בג"צ טוען עו"ד דל, כי "בג"צ קיבל למעשה את עמדתי שהבקשה להקדמת הדיון הוא ניסיון פוליטי לקבוע את מועד הבחירות לפי התאריך שנח לרב ביטון, שרוצה לקיים את הבחירות לפני הבחירות לעירייה, שאז השפעתו על ראש העיר חדרה חזקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר