סיוע מפתיע

ומי התייצב לעזרתו של ביאלא? ח"כ דב חנין

ח"כ דב חנין פנה במכתב לשר הביטחון בבקשה להביא לשחרורו של הבחור אהרון ביאלה שמוחזק לדבריו למטרות התעמרות והפעלת לחץ בלבד על קהילתו של ביאלה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הבחור אהרון ביאלה שהפך בשנה האחרונה לאחד מסמלי ההפגנות של ה'פלג הירושלמי' נעצר בתחילת השבוע בנתב"ג בעת שהיה בדרכו למשפחתו בארה"ב ונגזרו עליו 20 ימי מעצר שיותירו אותו במהלך חג הפסח מאחורי סורג ובריח.

היום התייצב לימינו תומך מפתיע, חבר הכנסת דב חנין מהרשימה המשותפץ שפנה במכתב לשר הביטחון ח"כ אביגדור ליברמן, בבקשה להקל בעונשו של ביאלה.

"השבוע ביום שני 26.3 נעצר הבחור אהרון ביאלה בן ה-18 בנתב"ג שהיה בדרכו למשפחתו בארה"ב באשמת אי התייצבות בלשכת גיוס. הנער הצעיר משתייך לקהילה החרדית והוא לא התייצב בהוראת רבותיו וכחלק מהמאבק החרדי נגד גיוס בני ישיבות. אמש פורסם כי הוחלט להשאירו במעצר גם במהלך חג הפסח וליל הסדר. על פי העדויות שהגיעו לידי הבחור מסרב לשתף פעולה הן עם רשויות הצבא והן עם הגורמים ועורכי הדין שהתגייסו לטפל בנושא", כתב חנין במכתבו.

"הנער הצעיר סובל מבעיות בריאותיות ואישיות שניתן להבחין בהם בשיחה עמו. אין ספק שהנער אינו מתאים לשירות צבאי, כך עולה משיחות עם מכריו ובני משפחתו. עושה רושם שהצבא משתמש במעצר הבחור כדי להפעיל עליו לחץ, ואולי אף על בני קהילתו המוחים נגד הגיוס ואינם מתייצבים בלשכת הגיוס, ואינו מתכוון לגייסו לשירות צבאי", טוען חנין.

"אני פונה אליך שתשתמש בסמכותך כדי לבדוק את הנושא וכדי לפעול שהנער הצעיר ישתחרר ויוכל לחגוג את ליל הסדר הקרוב כאדם חופשי. לא יתכן שוויכוח פוליטי שעומד בלב החברה הישראלית ישמש בכדי לפגוע בנער צעיר שאינו בקו הבריאות, ולהתעמר בו", כתב חנין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר