7 הרוגים ב"צעדת השיבה"

'נטורי קרתא' הפגינו ליד הגדר: "להסיר את המצור מעזה"

למעלה מ-20 אלף פלסטינים מפגינים ב-6 מוקדים לאורך גדר הגבול בעזה. הפלסטינים מדווחים על שבעה הרוגים עד כה • במקביל, הפגינו פעילי 'נטורי קרתא' בקריאה להסרת המצור • צפו (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד בניסן תשע"ח | 30.03.18
פעילי 'נטורי קרתא' בהפגנה, היום (באדיבות המצלם)

למעלה מ- 20,000 פלסטינים מפגינים היום (שישי) בשישה מוקדי הפרות סדר אלימות לאורך גדר המערכת ברצועת עזה, כחלק מ"צעדת השיבה". מהעבר השני של הגבול התקבצו מספר פעילי נטורי קרתא להפגנה בעד הסרת המצור מעל עזה.

הפעילים האנטי ציונים מקהילת נטורי קרתא הפגינו בסמוך לגדר שסביב רצועת עזה למען הסרת המצור על עזה, ובקריאה להקל על חייהם של הפלסטינים.

הפעילים הביעו סולידריות והזדהות עם הפלסטינים תושבי הרצועה שנמצאים, לדבריהם, "תחת דיכוי וסבל שנגרם על ידי השלטון הציוני".

הפלסטינים מבעירים צמיגים, משליכים בקבוקי תבערה ומיידים אבנים לעבר הגדר ולעבר כוחות צה"ל, וקוראים: "לירושלים הולכים, שהידים במיליונים".

הכוחות מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לעבר ניסיונות פגיעה בתשתיות ביטחוניות ובכוחות צה"ל. משרד הבריאות בעזה מדווח על שבעה הרוגים בעימותים עם צה"ל ולמעלה מ-350 פצועים. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ערוך להמשך פעילות למול ניסיונות פיגוע ופגיעה בתשתיות הביטחון".

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, אמר כי בצה"ל "מזהים ניסיונות לבצע פיגועים בחסות ההפגנות. אנחנו ממליצים לאזרחים שלא להתקרב ומזהירים את ארגון החמאס שאחראי לכל מה שקורה ברצועה מההשלכות".

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל נערך מראש בכוחות גדולים וערוך לפעול בתרחישים שונים. לא נאפשר פגיעה בריבונות ישראל או בתשתיות ההגנה בגדר. כוחות צה"ל ערוכים בשטח".

עוד נמסר כי "ארגון טרור חמאס מסכן את תושבי הרצועה והופך אותם כסות לפעולות טרור. על ארגון הטרור חמאס אחריות לכלל האירועים והשלכותיהם".

צה"ל מסר כי ילדה בת 7 נשלחה על ידי החמאס לעבר הגדר למול כוחות צה"ל. כח צה"ל אשר זיהה שמדובר בילדה, קלט אותה ווידא שהיא חוזרת חזרה להוריה בצורה בטוחה. "ארגון הטרור חמאס משתמש באופן ציני בנשים וילדים, שולח אותם אל הגדר ומסכן את חייהם", אומרים בצה"ל.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר במהלך ההפגנה כי "לא נוותר ולא נתמקח מול היישות הציונית על אף שעל מאדמת פלסטין. אני משבח את כל בני העם הפלסטיני שיצאו היום, ביום האדמה, כדי לכתוב את העתיד. האיומים של ישראל לא מפחידים אותנו".

בצה"ל נערכו מראש לצעדה ההמונית ואלפי לוחמים מחטיבות גולני, השריון, הנח"ל וגבעתי, לצד חיילים מיחידות איסוף קרבי, יחידות מיוחדות ויחידות שונות של חיל האוויר.

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר