"מקהלת הצבועים"

השמאל הקיצוני קורא לחקור את התנהלות לוחמי צה"ל

יו"ר מר"צ קראה לחקור את התנהלות לוחמי צה"ל במהלך 'צעדת השיבה' של ארגון הטרור חמאס בגבול רצועת עזה וגרמה לסערה פוליטית ולגינויים מהאופוזיציה: "עד לאן ידרדר השמאל" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר מר"צ תמר זנדברג (צילום: גילי יערי / Flash90)

יו"ר מר"צ ח"כ תמר זנדברג דורשת לחקור את התנהלות לוחצי צה"ל במהלך 'צעדת השיבה' של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, במהלך הפרות הסדר על גבול הרצועה נהרגו 16 פלסטינים, מתוכם עשרה מחבלים. דבריה של יו"ר מר"צ גרמו לסערה פוליטית ולגינויים גם מצד האופוזיציה.

זנדברג טענה: "לאור פגיעה נרחבת בפלסטינים אתמול בגבול רצועת עזה - הרוגים ומאות פצועים, בהם מירי חי - ולאור עדויות על ירי במפגינים לא חמושים, לרבות צילומים שבהם נראה ירי בגב, קוראת מרצ לחקירת האירועים אתמול ולהסקת מסקנות מהירה".

לדבריה: "התוצאות הקשות והעדויות המצולמות מחייבות בדיקה ישראלית עצמאית, לרבות בחינת הוראות הפתיחה באש וההתכוננות הצבאית והמדינית לאירועים".

בקשתה של יו"ר מר"צ עוררו זעם בקרב הפוליטיקאים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "‏כל הכבוד לחיילינו ששומרים על גבולות המדינה ומאפשרים לאזרחי ישראל לחגוג את החג בשקט. ישראל פועלת בתקיפות ובנחישות כדי להגן על ריבונותה וביטחון אזרחיה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר: "חיילי צה"ל הדפו את פעילי הזרוע הצבאית של החמאס בנחישות ובמקצועיות, בדיוק כפי שציפינו מהם. אני מגבה אותם באופן מלא. בזכותם חגגנו את ליל הסדר בביטחון. אינני מבין את מקהלת הצבועים שרוצה ועדת חקירה. הם התבלבלו וחשבו שהחמאס אירגן אתמול את פסטיבל וודסטוק ואנחנו צריכים לחלק להם פרחים".

גם מצד מחנה האופוזיציה נרשמה הסתייגות מדבריה של יו"ר מר"צ. ח"כ ציפי לבני, יו"ר התנועה, אמרה: "תודה לחיילי ומפקדי צה"ל שלא עשו את החג עם משפחותיהם ושמרו על ישראל ועל הגבול. סומכת על צה"ל שפועל כראוי".

יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי: "מחזק ומגבה את מפקדי וחיילי צה"ל הפועלים להגנת גבולות המדינה. מדינת ישראל הריבונית תגן על גבולותיה מול כל איום. איש לא רשאי לחצות את הגבול ללא רשות - וודאי לא עם נשק חם, בקבוקי תבערה, צמיגים ואבנים".

השר גלעד ארדן התייחס גם הוא לסערה החדשה ואמר: "‏‎האינטרס הישראלי הוא להתאחד מול ארגוני טרור רצחניים ולגבות את צבא ההגנה לישראל. לא להטיל ספק בחיילינו ולהחליט ש'היד קלה על ההדק'. עד לאן ידרדר השמאל הישראלי, שגם מול ארגון שחפץ בהשמדת ישראל אינו מסוגל לתת גיבוי נחרץ לצה"ל ולממשלה".

יו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין תקף: "קריאת מועצת הביטחון וארגוני השמאל להקמת ועדת חקירה בעקבות הפרובוקציה על הגדר בערב החג היא לא פחות מפרס לטרור ולחמאס".

גם יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד הסתייג מדבריה של זנדברג ואמר: "אני גאה בחיילי ומפקדי צה"ל שבזכות נחישותם ומקצועיותם כולנו חגגנו את הסדר עם משפחותינו בשקט. מציע לחמאס לא לנסות אותנו. תושבי עזה צריכים להפנות את המחאה לאיסמעיל הנייה ואבו מאזן שאשמים במצבם הקשה".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי: "כל הכבוד לחיילי צה״ל שפעלו בתקיפות, באחריות ובנחישות מול אויב אכזר וציני שלא בוחל בשום פעילות טרור כדי לפגוע בתושבי ישראל. חיבוק ותמיכה לתושבי עוטף עזה. נתפלל לחג פסח שקט לכל עם ישראל".

השר ישראל כץ: "יו"ר מרצ תמר זנדברג מצאה עצמה היום,שלא בטובתה,לצידם של ארדואן ואיראן כאשר במקום לגבות את חיילי צה"ל, דרשה 'להקים מיד וועדת חקירה לבדיקת הירי'. מבדיקת צה"ל והשב"כ עולה, כי לפחות 10 מההרוגים בעזה היו מחבלים. תמר זנדברג - זה הזמן להתנצל".

מנגד, חבר הרשימה הערבית המשותפת, ח"כ דב חנין טען: "לא די לחקור את מה שאירע, ולהזהיר מפני האסונות שעלולים להתרחש. בראש ובראשונה עלינו לתבוע שינוי כיוון: אי אפשר להמשיך להתעלם מסיר הלחץ הקרוי עזה - עם עוני קיצוני, אבטלה חריפה, ומחסור במי שתייה. חייבים להבין שהתפוצצות תעלה במחיר יקר גם לפלסטינים וגם לישראלים".

שר המדע אופיק אקוניס: "מצדיעים לחיילינו הגיבורים שלא מאפשרים למחבלי החמאס להצליח בפרובוקציות שלהם. וליו"ר מרצ שקוראת לחקור את אירועי אמש: פשוט תתביישי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר