הפלג נגד דרעי

קרב גרסאות: מי פעל לשחרור אהרון ביאלה?

סמוך לכניסת החג שוחרר, מהכלא הצבאי, פעיל 'הפלג הירושלמי' אהרון ביאלה • עם צאת השבת החל קרב גרסאות מי פעל לשחרורו • גורמים בסביבתו: "דרעי פעל" • הפלג מכחיש (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אריה דערי ואהרן ביאלה (צילום: חיים גולדברג ושלומי כהן - כיכר השבת )

ביום שישי, שעה קלה לפני כניסת החג, יצא האסיר העריק אהרון ביאלה לשחרור מהכלא הצבאי לליל הסדר וליום ראשון של חג הפסח, שחרור שעורר קרב גרסאות - מי פעל למענו.

ביאלה, המחזיק גם תעודת זהות אמריקאית וגם ישראלית, נעצר בשעה שביקש בתחילת השבוע לצאת לחו"ל לשהות בחג הפסח עם בני משפחתו המתגוררים בליקווד שבארצות הברית.

ביאלה נשפט על ידי מפקד מיטב ל-20 ימי מאסר מאחר ונחשב כעריק משום שלא התייצב בלשכת הגיוס.

הראשון שעורר את הנושא בערב החג היה ח"כ דב חנין מחד"ש, כשלאחר מכן נכנסו מספר עסקנים לעובי הקורה, כאשר בסופו של דבר התרצה שר הביטחון אביגדור ליברמן לשחרר את ביאלה ליום אחד.

לדברי גורמים בסביבתו, מי שפעל למענו של אסיר הפלג היו שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, משה ליאון והגאון רבי שמואל רבינוביץ'.

גורמים במפלגות החרדיות מזכירים לטובה את יועצו החרדי של ליברמן אבי אבוחצירה כמי שסייע מאחורי הקלעים למהלך והביא לסיומו המוצלח בתוך מספר שעות.

מנגד, בפלג הירושלמי טוענים הערב (מוצ"ש) כי רק שר הביטחון ליברמן נענה לדרישה אולם מכחישים את מעורבותו של דרעי. "פנינו לשר הפנים אולם עוזריו אמרו שאין באפשרותו לעזור בנושא", טוענים.

עם זאת, גורמים שהיו מעורבים בפרשה טוענים כי ביאלה הופקר על ידי הפלג שלא פעלו למענו מספיק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר