הקרב על הטקס

מירי רגב: רק אני אחראית על טקס הדלקת המשואות

"אני אחראית על כל פיפס של הטקס על ההצלחה שלו וחלילה אם הוא לא יצליח. אין לאף אחד שום אמירה בטקס הזה", כך אמרה השרה רגב בהתייחסה לאיומי יו"ר הכנסת בחרם (בארץ)

(צילום: Hadas Parush/Flash90)

המאבק על טקס הדלקת המשואות: למרות איומי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להחרים את הטקס, שרת התרבות מירי רגב הודיעה היום (ראשון) כי בכוונתה להמשך לקדם את שילוב נאומי ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס הדלקת המשואות של יום העצמאות ה-70.

במסיבת עיתונאים שערכה השרה רגב הבוקר, היא טענה כי ניסתה "להימנע מלהתייחס לכל מה שקורה בנושא הזה", אבל תקפה את יו"ר הכנסת: "אני מאוכזבת מההתנהלות של יו"ר הכנסת. באמירות וההתנהלות שלו הוא פוגע בממלכתיות של הכנסת והממשלה".

לדבריה: "מאז ומעולם טקס המשואות זה טקס של הממשלה ולא של הכנסת. מי שמנהל את הטקס הזה היא ממשלת ישראל באמצעות מרכז ההסברה ויו"ר מרכז טקסים וסמלים שזו אני. אני אחראית על כל פיפס של הטקס על ההצלחה שלו וחלילה אם הוא לא יצליח. אין לאף אחד שום אמירה בטקס הזה. הכנסת לא שותפה. הממשלה החליטה לכבד את יו"ר הכנסת בנאום במהלך הטקס אבל זה לא הופך את הטקס לשלו".

"מותר לנו לקבל החלטה שיופיעו בו גם ראש הממשלה ונשיא המדינה. בשנה שעברה בחנתי וקראתי את כל הביקורות שהיו על הממשלה בהתנהלות שהייתה בשנת ה-50 וה-60. בטקס המשואות נאם יו"ר הכנסת ובטקס יום אחרי נאמו ראש המשלה והנשיא. אמרתי שאצלי לא יהיו שני אירועים גדולים. יהיה אירוע אחד גדול וינאמו בו נשיא המדינה, יו"ר הכנסת, ראש הממשלה והמנהיג הבכיר מהמדינות שיגיעו. הבאתי את ההצעה לוועדת טקסים וסמלים. איוב קרא, אופיר אקוניס ואנוכי הצבענו בעד".

"אני לא מבינה למי מפריע שבאירוע 70 למדינה, אחת ל-10 שנים, יופיעו ראש הממשלה, נשיא ויו"ר הכנסת. איך זה פוגע בממלכתיות ריבונו של עולם? יש משהו ממלכתי יותר מזה? במה זכיתי לקבל כאלה הסתות וביקורות? מדוע מסיתים על ראש ממשלה שהוא לא ממלכתי? הוא הרי מופיע בסרטון ברכה. סרטון ברכה זה ממלכתי ונוכחות זה לא? מה המניע של יו"ר הכנסת להסית נגד ההחלטה שלי?" שאלה רגב "מי שרוצה לנאום, אהלן וסהלן, מי שלא רוצה - שלא יבוא. אני לא אשנה שום החלטה. כל אחד צריך לכבד את החלטה הממשלה ולהגיע. אם הוא (יו"ר הכנסת) לא יגיע - נקבל החלטה ונפרסם אותה".

מיו"ר הכנסת נמסר בתגובה לדברי השרה רגב הבוקר: "עמדתו של יולי אדלשטיין נשארה בעינה. היו"ר מאחל המשך חג שמח לכל עם ישראל".

אתר ynet פרסם בשבוע שעבר את מכתבו של יו"ר הכנסת לחברי ועובדי הכנסת, בו הוא מאיים כי הכנסת תחרים את טקס הדלקת המשואות באם יבוצע שינוי בטקס. "אין ספק בעיניי כי אם יימחק אופיו הלאומי, תצא האש מן המשואות ותלבה את המחלוקות בינינו, המשוועות למנוחה. לכך לא נוכל לתת יד".

אדלשטיין אמר כי "אם הדבר אכן יתממש תהיה זו לראשונה מאז קום המדינה פגיעה באירוע ממלכתי ביותר על לוח השנה, שבעיני רבים הוא מעין מקדש. אם הכנסת לא תהיה המייצגת היחידה של עם ישראל כבכל שנה בטקס, לצערי, הכנסת ואנשיה לא יוכלו לקחת בו חלק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר