הקרע ברבנות

הרב הראשי נגד המינוי של הראשל"צ: התנהלות מחפירה

הרב הראשי הגר"ד לאו ממשיך בדבריו הקשים נגד החלטת הראשל"צ הגר"י יוסף למנות את הרב דוד מלכה לתפקיד מנכ"ל בתי הדין: "זו התנהגות של בן אדם?. התנהלות מחפירה" (חרדים)

מאבק לא פוסק. הרבנים הראשיים (צילום: דוד כהן, יונתן זינדל - פלאש 90)

מנכ"ל המריבה: הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, מי שאמור להיכנס בעוד חודשים ספורים לתפקיד נשיא בית הדין הגדול, ממשיך בדבריו הקשים נגד החלטת הראשון לציון ונשיא בית הדין היוצא הגאון רבי יצחק יוסף למנות את הדיין רבי דוד מלכה למנכ"ל בתי הדין הרבניים.

אמש (מוצ"ש) במהלך אירוע 'הקבלת פני רבו' לגר"י יוסף, במסגרת השיעור השבועי בבית הכנסת 'היזדים', התבקש המנכ"ל החדש הרב מלכה להתיישב לצד הרב הראשי, וזה לאחר שכבר התיישב בבמת דייני בית הדין. המסר היה ברור: הגר"י יוסף תומך בו, למרות הכל.

לאירוע אמש היתה משמעות בפרט בשל דבריו הקשים של הגר"ד לאו במהלך שיחת חג לעיתון 'מקור ראשון', שם תקף את מינוי הרב מלכה ואמר: "אני חושב שזו התנהלות מחפירה, ככה למנות מנכ"ל לרבנות הראשית לפני שנתיים, ועכשיו מנכ"ל של בתי הדין".

הרב לאו חשף בראיון כי שבוע בלבד לפני מינוי הרב מלכה, אמר לו הגר"י יוסף באותו נושא כי ייעשה 'מה שכבודו מבין': "זו התנהגות של בן אדם?" תקף בחריפות הרב לאו.

הרב הראשי הגר"ד לאו לא חסך במילים גם לעבר המנכ"ל הנבחר: "אני מקווה שהמנכ"ל הזה יבין שלהתמנות בניגוד לרצונו של מי שאמור להתמנות מעליו זה דבר שלא ייעשה, ואם הוא לא יעשה משהו זה יעיד משהו על אישיותו, ואני לא ארחיב בנושא הזה".

לדבריו: אני מאמין שמעבר למינוי מנכ"ל יש לנשיא בית הדין מה לעשות, ויש הרכבים ודיינים טובים ומסורים שעובדים ומקפידים ורואים את עם ישראל מול העיניים, ואני מקווה שגם שם תהיה לי סייעתא דשמיא לעשות את הדברים הנכונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר