כמעט שריפת ענק

חוסר זהירות של המטיילים שרפה רכב כליל

מטיילים הותירו גחלים לוחשות מאחריהם ועזבו את המקום ללא שכיבו אותם, רכב שחנה מעליהם מבלי לשים לב עלה בלהבות וכמעט הביא לשריפת היער כולו (חדשות בארץ)

(צילום: מאור קינסבורסקי, פלאש 90)

יותר מ-70 אלף בני אדם פקדו עד כה בחול המועד את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. בין האתרים הבולטים נמנים הגנים הלאומיים ירקון וקיסריה, ושמורות עין גדי ועינות צוקים, אך לצד היופי וההנאה ישנם מקרים שזהירות הייתה מונעת אותם.

גבר ואישה בשנות ה-40 לחייהם נפצעו בעת טיול שערכו בשטח, בסמוך ליער אליקים והובהלו לבית החולים רמב"ם בחיפה לאחר שגזייה בה השתמשו להכנת קפה התפוצצה עליהם. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ראשוני לבני הזוג כשהם סובלים מכוויות בפנים ובגפיים העליונות, ומשם המשיכו להמשך טיפול בבית החולים

במקרה אחר השאירו מטיילים גחלים בוערים בשטח וכמעט שגרמו לשריפת יער שלם, אך כן גרמו לרכב להישרף. המקרה החמור אירע ביער "האקליפטוס" שנמצא בסמוך לבית שמש, ומבירור שערכה תחנת הכיבוי וההצלה בית שמש התברר כי השריפה החלה לאחר שבעל הרכב החנה את רכבו על גחלים לוחשות שהושארו על ידי מטיילים חסרי אחריות.

מפקד תחנת כיבוי בית שמש רס"ר איתן חפצדי סיפר "מבדיקה שעשינו עם בעל הרכב, התברר כי הוא החנה את רכבו בלב היער במקום שאסור להיכנס עם רכבים ובנוסף, איתרע מזלו, והוא חנה על גחלים לוחשות שהושארו בוערות בשטח שלא כחוק, ככל הנראה על ידי מטיילים שעשו על האש במקום אסור ומסוכן"צ

על פי העדויות, לוחמי האש הגיעו למקום והבחינו ברכב בוער בעיקר בחלקו האחורי ומיד החלו בפעולות כיבוי שהצילו את היער כולו משריפה, ומנעו נזק אפשרי ממאות המטיילים ששהו במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר