יומלץ על פטור מאגרות מכס על חבילות עד 1000 דולר

וועדת האגרות תמליץ על ביטול אגרות המכס אותן גובה המכס מחברות השילוח השונות, סכום שמגולגל על הלקוחות בסופו של דבר והופך את ההזמנה מחו"ל ללא משתלמת (כלכלה)

(צילום: שאטרסטוק)

בקרוב צפויה וועדת האגרות במשרד האוצר להמליץ על פטור מאגרות מכס לחבילות מחו"ל שערכן מגיע עד 1,000 דולר, כך פורסם הבוקר (שני) ב"כלכליסט". כיום את האגרות בגין יבוא פרטי שנעות בטווח של 18־77 שקל, גובה המכס מחברות הבלדרות בלבד, כשבאותה העת חבילות שמגיעות באמצעות הדואר פטורות מלשלם את האגרות. את ההחלטה קיבלה הוועדה כבר לפני מספר שבועות, עת שהתכנסה בכדי לדון במצב הקיים, וכל שעליה לעשות זה לנסח את ההצעה במסמך רשמי, אותו יגישו לשר האוצר משה כחלון, ובמידה והוא יאשר את ההצעה היא תעבור לאישור ועדת הכספים על מנת שתיכנס לתוקף.

כיום המצב פוגע בעיקר בחברות המשלוחים ומיטיב עם הדואר. מאחר וכשצרכן מזמין חבילה, הוא אינו יכול לבחור את גוף המשלוחים שיספק לו את החבילה. והספק, הוא זה שבוחר אם החבילה תגיע באמצעות הדואר או באמצעות חברת שילוח.

במשרד האוצר אומרים כי המצב הנוכחי גורם לכך שהצרכנים אינם יודעים כמה ישלמו על חבילה שהזמינו עד הגעתה, דבר שפוגם במודל הייבוא האישי שאמור לעודד תחרות ולהוביל להפחתת יוקר המחיה.

מה עוד שבמקרים רבים בהם ההזמנות הן קטנות, עלולות אותן אגרות לגרום לכך שההזמנה בדיעבד לא הייתה משתלמת, לאור הדרישה לעשרות שקלים נוספים. להבדיל מתשלומי מכס ומע"מ בהם הכללים ברורים יותר - פטור ממע"מ על הזמנות עד 75 דולר ופטור ממכס על הזמנות עד 500 דולר - כל נושא האגרות עמום יותר לציבור שנתקל בהן לרוב רק בדיעבד, עם קבלת החבילה. אם תתקבל המלצת ועדת האגרות, הפטור יחול גם על יבוא מסחרי עד ל־1,000 דולר, שנחשב לייבוא מצומצם, בעיקר לעסקים קטנים שייהנו גם כן מההקלה הזו. כך שבפועל רק יבואנים גדולים יידרשו לשלם את אותן אגרות.

הרפורמה החדשה בייבוא אישי של מוצרים דרך האינטרנט מגדילה את כמות המוצרים אותם ניתן להזמין דרך האינטרנט, מבלי שההזמנה תחשב להזמנה מסחרית, וקובעת כי הייבוא האישי יוגבל עד ל־30 מוצרים קטנים בעלות של עד 1,000 דולר, או לחלופין חמישה מוצרים גדולים בעלות של יותר מ־1,000 דולר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר