עצרת החג של 'דגל התורה'

במעמד מיוחד: אלפים קיבלו בשירה את פני מרן שר התורה

אלפים רבים מציבור בני התורה בירושלים קיבלו בהתרגשות ובשירת "קדוש בקרבך" את פניו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שהגיע לעיר, ובא למעמד המיוחד של "דגל התורה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יהושע רודניק / באדיבות המצלם. תמונות: חיים גולדברג. תמונה ראשית: דוד לף)

קהל אלפים השתתף הערב (שני) במעמד המרכזי של 'קבלת פני רבו ברגל', לכבודו של מרן שר התורה הגר״ח קנייבסקי, שהתקיים בשכונת רמות בירושלים.

באירוע, שדבר קיומו נחשף כזכור לראשונה ב"כיכר השבת", השתתפו גדולי ראשי הישיבות, חברי מועצת גדולי התורה, לצד רבנים ואישי ציבור ובראשם חברי הכנסת של דגל התורה. יו״ר דגל התורה ח״כ משה גפני אף נשא דברים בהם עמד על כך שגדולי ישראל הם אלו המנחים ומכוונים את דרכה של דגל התורה, כמסורת הדורות.

מרן שר התורה, שהגיע ברכבו החדש ובליווי משטרתי, התקבל על ידי ההמונים בשירת "צהלי ורני יושבת ציון כי גדול בקרבך קדוש ישראל".

חבר ה'מועצת', הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת עטרת ישראל שנשא דברים, דיבר באריכות על החיוב של כולם בכבוד התורה ולומדיה, ובתוך דבריו סיפר על אדם שהגיע לפני כמה שנים למרן שר התורה לקבל עצה בענין חשוב, ומרן שלח אותו למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, באומרו ש"יש לו רוח הקודש". כשבא אותו יהודי למרן ראש הישיבה וסיפר שמרן שר התורה שלח אותו להיוועץ בו ושיש לו רוח הקודש, התפלא מרן זצוק"ל והגיב "מום שבך, אל תאמר לחברך".

"מורי ורבותי", זעק הגרב"מ אזרחי, "רק רציתי שתדעו את פני מי באתם להקביל ברגל. יעזור הקב"ה שיתן למרן שר התורה בריאות שלמה, ונזכה לקבל פני משיח צדקנו בקרוב, אמן".

אחריו נשא דברים הגאון רבי אביגדור נבנצאל רבה של העיר העתיקה ולסיום נאם המשגיח הגה"צ רבי דן סגל.

עם תום המעמד עשה מרן שר התורה הגר״ח קנייבסקי את דרכו לתפילה לישועת הכלל והפרט ברחבת הכותל המערבי, כמנהגו בכל חול המועד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר