לאחר ההתקפלות

נתניהו מתגונן - ומבטיח להוציא את המסתננים מדרום ת"א

לאחר שראש הממשלה הפתיע היום בהודעתו על ביטול התכנית לגירוש המסתננים מישראל, ובעקבות הביקורת העזה שספג גם בתוך מפלגתו, הוא מפרסם סרטון הסברה • צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההסברים של נתניהו (צילום: מתוך הפייסבוק של ראש הממשלה)

לאחר הכרזתו הדרמטית על ביטול התוכנית לגירוש המסתננים מאפריקה, מישראל, ובעקבות הביקורת הקשה שספג גם ממחנהו הפוליטי, מפרסם הערב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו סרטון בדף הפייסבוק שלו, בו הוא מנסה להסביר את צעדיו.

"אני שותף מלא לרצון להוציא מכאן את כל המסתננים", פותח נתניהו, "לכן הבאתי הסכם שמוציא את המסתננים למדינה שלישית. אבל לפעמים יש הפתעות: המדינה השלישית לא עמדה בלחצים, והיא נסוגה מן ההסכם. לכן הייתי צריך להביא הסכם חדש, טוב יותר".

לדבריו, "ההסכם החדש מוציא כ-16,000 איש לעומת ההסכם עם המדינה השלישית שהיה מוציא כ-14,000. אלה שישארו, ישארו כאן במעמד זמני לחמש השנים הקרובות. מבחינתי גם זה לא סוף פסוק. אבל אנחנו נוציא אותם מדרום תל אביב, נביא אותם למושבים, לקיבוצים, ליישובים החזקים, כדי שהנטל לא יפול על שכונות המצוקה. את הכסף שנחסוך, וזה הרבה, אנחנו נשקיע בשיקום דרום תל אביב".

"אלה העובדות, כדאי שתדעו אותם", חותם ראש הממשלה.

חוטובלי, אקוניס ורגב. מתנגדים להחלטת נתניהו (צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)

מוקדם יותר כאמור, הצטרפה למבקריו של נתניהו אפילו שרת התרבות מירי רגב (ליכוד), מהמקורבות אליו ביותר, שהצהירה: "ההחלטה שפורסמה היום דרמטית, ואני בהחלט מודאגת מהוויתור המהיר על פניו, על עקרונות היסוד של מדיניות ההגירה של הממשלה. כידוע, לא מדובר בפליטים אלא באנשים שהסתננו באופן לא חוקי. לכן ההתדיינות עם נציבות האו"ם לפליטים לטעמי היא לא במקום. גם התוצאה הסופית על פיה עשרות אלפי מסתננים יישארו בישראל מדאיגה מאוד מבחינת הזהות של המדינה והמרקם החברתי שלה".

רגב הוסיפה: "הם הרי לא יגורו בשיכון ל', רמת אביב או כפר שמריהו אלא בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל ויסבו לה נזקים רבים כפי שקורה עד היום בדרום תל אביב".

גם סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (ליכוד) אמרה, כי"ההחלטה לעצור את הוצאת המסתננים באופן מיידי, מצערת. מי שהסתנן לישראל באופן לא חוקי לא יכול לקבל פרס על הסתננותו. ההסכמים שהושגו בעמל רב של ראש הממשלה עם המדינות השלישיות באפריקה היו הסכמים טובים. מצער שקמפיין צבוע של השמאל מונע את עשיית הדבר הנכון".

בעמדתם מחזיק גם השר אופיר אקוניס, שפרסם הודעה דומה.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר