התנצלותו התקבלה

השדרן ש"התבייש להיות ישראלי" לא יודח מגלי צה"ל

השדרן המוערך שמעד במילותיו, שהשתמעו כביקורת קשה נגד פעילות חיילי צה"ל מול המחבלים על גבול עזה, התנצל על דבריו, הבהיר אותם ולא יודח לבסוף מהתחנה הצבאית (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
מידן (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

איש התקשורת קובי מידן, לא יודח מתחנת הרדיו גלי צה"ל בה הוא משדר לעתים, לאחר שהתנצל היום (שני) על פרסום הפוסט בו כתב כי הוא "מתבייש להיות ישראלי" בעקבות ירי חיילי צה"ל בפלסטינים שהתקרבו לגדר הגבול בעזה.

בשיחתו עם מפקד גל"צ שמעון אלקבץ, הבהיר מידן: "לא נכתבה מילה נגד חיילי צה"ל. הדברים נכתבו בדף הפייסבוק הפרטי שלי. הם לא נאמרו במסגרת שידורי התחנה. ההפרדה הזאת חשובה ולא מקרית. הם נכתבו מתוך כאב ואכפתיות. לא נכתבה מילה כנגד חיילי צה"ל היקרים לכולנו. לא זאת הייתה הכוונה ואם כך פורשו הדברים - אני מתנצל על כך".

כזכור, מוקדם יותר תקף אותו שר הביטחון אביגדור ליברמן, שתחנת הרדיו תחת אחריותו, וכתב: "אני מתבייש שיש לנו שדרן מן הסוג הזה בתחנה הצבאית. אני מקווה שמפקד התחנה יעשה בירור ויעשה מה שמוטל עליו. אני חושב שזו בושה שזה שדרן בתחנה הצבאית, אבל גם זה חלק מהמציאות שלנו. אם הוא מתבייש, אז כדאי שלבד יסיק את המסקנות ויעזוב את התחנה. אני לא רוצה להתערב בשיקוליו של מפקד התחנה - אבל במקום אותו שדרן, אם יש לו אינטגריטי מינימלי, אם יש לו איזה כבוד עצמי ויושר מינימלי - שיסיק מסקנות ויעזוב את התחנה".

מי שהפתיע בעמדתו בנושא, היה ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), שקרא שלא להדיח את מידן מגלי צה"ל, בנימוק ש"הדברים שהוא כתב דוחים, אבל בדמוקרטיה מותר לומר ולכתוב גם דברים דוחים בלי לאבד את מקום העבודה. מימין ומשמאל. זו המשמעות הפשוטה של חופש ביטוי שהוא נשמת אפה של הדמוקרטיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר