לאחר התיאום ב"משבר הגיוס"

הרבי מבעלזא נועד לפגישה היסטורית עם מרן שר התורה

אל ביתו של האדמו"ר מבעלזא בשיכון החסידות בירושלים, הגיע הערב מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, לפגישה היסטורית - על רקע התיאום המוחלט בין עמדותיהם של שני גדולי ישראל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר לצד הגר"ח, בתוך רכבו (באדיבות המצלם; צילום וידאו: א.מ.ש.)

עם תום ביקורו הערב (שני) של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי בירושלים, הוא הגיע לפגישה היסטורית עם האדמו"ר מבעלזא, בפתח ביתו.

נהגו של מרן הגר"ח הגיע עם רכבו החדש, עד לכניסה אל הבית המפורסם שבשיכון בעלזא, שם המתינו לו האדמו"ר ואנשיו.

בשלב זה עלה האדמו"ר אל תוך הרכב, כובד לשבת לצד מרן הגר"ח והשניים פתחו בשיחה תורנית, שזורה בענייני דיומא של חג הפסח. לאחר מכן פנה הנכד, הרב יעקב קנייבסקי, לסבו, ואמר: "לרב'ה יש אלפי חסידים, בכל העולם. הוא עושה למען אידשקייט בכל מקום, גם לחוזרים בתשובה", ומרן שר התורה בירך את האדמו"ר ונפרד ממנו בברכת "א-גוטן מועד, זיי געזונט (חג שמח. תהיה בריא)".

בין שני המנהיגים הרוחניים, שכמעט ולא נפגשו בעבר, נוצר קשר מיוחד במהלך החודש האחרון, זאת על רקע האפשרות שעלתה להקדים את הבחירות בעקבות משבר חוק הגיוס.

האדמו"ר מבעלזא ממתין למרן שר התורה בפתח ביתו

מרן שר התורה שיגר אז כזכור משלחת בראשות מזכיר מועצת גדולי התורה ומקורבו אברהם רובינשטיין וח"כ אורי מקלב, לומר לאדמו"ר מבעלזא שאין זו העת המתאימה לקיום בחירות, וכי הדבר יסב נזק לעולם התורה.

בעקבות מהלך זה, נוצרה אחדות בין מועצות גדולי התורה - של אגודת ישראל ושל דגל התורה - והוחלט לבסוף להסתפק בהעברת חוק הגיוס בקריאה טרומית בסוף מושב החורף, תוך התחייבות לאישור החוק בשאר הקריאות במסגרת מושב הקיץ של הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר