ההתקפלות

נתניהו החליט: משעה את מתווה המסתננים

שעות ספורות לאחר שהסביר את חשיבות ונחיצות מתווה המסתננים שגיבש, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על השעיית המתווה - לאור הביקורת הרבה שספג מבית (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ)

הוא כינס מסיבת עיתונאים יחד עם שר הפנים אריה דרעי, הסביר לציבור הישראלי מדוע מתווה המסתננים וההסכמות עם האו"ם הוא הדבר החשוב והנכון עבור מדינת ישראל, אבל ביקורת קשה מבית גרמה לראש הממשלה בנימין נתניהו להתקפל ולהודיע אמש (שני) כי הוא משעה את יישום מתווה המסתננים.

בהודעה ששיגר לפעילי הליכוד כתב נתניהו: "אני קשוב אליכם, ובראש ובראשונה לתושבי דרום תל אביב. לכן החלטתי להיפגש יחד עם שר הפנים אריה דרעי עם נציגי התושבים מחר בבוקר".

רוה"מ הודיע: "בינתיים אני משעה את יישום ההסכם, ולאחר שאפגש עם הנציגים אביא את ההסכם לבחינה מחודשת".

נתניהו ביקש להסביר את השתלשלות המתווה וכתב: "בשנתיים האחרונות פעלתי מול רואנדה כדי שזו תשמש כ״מדינה שלישית״ הקולטת מסתננים שנגרש אליה גם בלי הסכמתם. זו הדרך החוקית היחידה שנותרה לנו להוציא מסתננים ללא הסכמתם, לאחר ששאר המהלכים שלנו נפסלו משפטית. רואנדה הסכימה לכך והתחלנו בפעולת הגירוש אליה.

"בשבועות האחרונים, בלחץ אדיר על רואנדה של הקרן החדשה לישראל וגורמים באיחוד האירופי, רואנדה התקפלה מההסכם וסירבה לקלוט מסתננים מישראל שהוצאו בכפייה".

לדבריו: "במצב זה החלטתי לחתור להסכם חדש שיאפשר בכל זאת את המשך הוצאת המסתננים".

החלטת נתניהו זכתה לתגובות בעד ונגד. חבריו ברכו את ההחלטה. השרה מירי רגב כתבה: "מברכת את ראש הממשלה שגילה מנהיגות והקשיב לקולו של ציבור רחב בישראל. כפי שאמרתי אתמול, מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, צריכה לדבוק במדיניות ההגירה שלה ולשמור בקפדנות על זהותה ועל המרקם החברתי שלה. מסתנני עבודה לא חוקיים צריכים לחזור לארצות מוצאם".

מנגד, יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי תקף: "‏ערב עצוב, מביך ובעיקר מטריד. אין לנו שום סיבה להניח שבנושאי ביטחון, תהליך קבלת ההחלטות של ראש הממשלה טוב יותר".

השר אופיר אקוניס מסר כי הוא "מברך את ראש הממשלה נתניהו שהחליט לקיים דיון מחודש במתווה המסתננים. אם חולדאי, יחימוביץ׳ והשמאל הקיצוני כל כך צהלו, כנראה שהמתווה היה שגוי מעיקרו".

יו"ר מר"צ תמר זנדברג אמרה כי "נתניהו במהלך פחדני נכנע לקיצוניים ביותר שבימין ועל מנת לעשות את זה הוא חוזר שוב למחוזות ההסתה נגד הקרן החדשה וארגוני החברה האזרחית. כל פעם שמדברים איתנו על ראש ממשלה ׳קוסם׳ צריך לזכור שמדובר באדם לחיץ, כושל ופחדן שמנהל את מדינת ישראל לפי האינטרסים הפוליטיים שלו ובאפס שיקול דעת מדיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר