חלות ושמונה ימים

ראש ממשלת קנדה ברך את היהודים והובך

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו שיגר ברכה מיוחדת לעם היהודי לרגל חג הפסח אך הובך כשפרסם זאת לצד תמונת חלות של שבת וכשכתב כי מדובר בשמונה ימים של חג (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו (צילום: כמוס בן גרשום, לע"מ)

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו המשיך במסורת קודמיו ושיגר ברכה מיוחדת לעם היהודי לרגל חג הפסח, אך כנראה שיועציו לא טרחו לבדוק את פרטי החג.

טרודו פרסם את הברכה לצד תמונת חלות של שבת, כך גם, בזמן שליל הסדר נחגג ערב אחד ובחו"ל שני ימים, ראש הממשלה הקנדי כתב כי מדובר בשמונה ימים.

בברכתו לעם היהודי אמר טרודו: "במשך שמונת הימים הבאים, משפחות ויקירים יתאספו סביב שולחן הסדר כדי לאכול יחדיו, לשתות יין, לקרוא את ההגדה ולדקלם את ארבע הקושיות לציון החירות".

כזכור, בערב חג הפסח, פרסם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ - לו יש חתן ובת יהודים שייעצו לו - ברכה מיוחדת לעם היהודי לכבוד חג הפסח. בין היתר אמר: "במהלך חג הפסח משפחות יהודיות ברחבי העולם מודות לאל על שחרור העם היהודי מהעבדות במצרים, ועל הבאתם לארץ המובטחת בישראל.

"בארצות הברית אנחנו הולכים לאורו של האל שמדריך אותנו. אנחנו סומכים על עוצמתו, שתיתן לנו חוכמה וכוח ומשבחים את אבינו שבשמיים על החופש שנתן לנו ועל חיי הנצח. פסח שמח ופסחא שמח. תודה לכם, שהאל יברך אתכם ושהאל יברך את אמריקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר