בניגוד לבקשת המשפחה

בית המשפט הורה: גופת הפעוט החרדי - תנותח

בית המשפט באשקלון קיבל הבוקר את בקשת המשטרה לנתח את גופת הפעוט החרדי שמת מטביעה בג'קוזי בבית המלון באשדוד, זאת למרות התנגדות המשפחה החרדית (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח בניסן תשע"ח | 03.04.18
המלון בו נפטר הפעוט (צילום: גדי קבלו, ynet)

בית המשפט באשקלון הכריע הבוקר (שלישי) כי גופת הפעוט החרדי בן 4 שבועות שטבע למוות באשדוד - תנותח, כדרישת המשטרה ונגד בקשת המשפחה החרדית. כזכור, הוריו של הפעוט טענו כי הוא טבע בג'קוזי בחדר בית המלון לאחר שהחליק, לדבריהם, מידיה של האם.

לבקשת נציגי המשפחה הוציא בית המשפט עיכוב ביצוע וכעת פונה המשפחה לערער על ההחלטה. יצוין כי האב נעצר בחשד לשיבוש הליכים, האם חשודה בפלילים.

כוחות משטרה גדולים התפרסו משעות הבוקר בבית המשפט באשקלון לקראת הדיון המכריע. מחוץ לביהמ"ש התקהלו מספר מפגינים.

אמש הוציאה המשטרה צו איסור פרסום על כל פרטי החקירה, אך מה שכן אפשר לפרסם כי המשטרה עצרה את האם של התינוק והאב עוכב לחקירה.

משפחתו של הפעוט מתנגדת בתוקף לניתוח שלאחר המוות במכון לרפואה משפטית באבו כביר, דבר הנחשב לאיסור מוחלט על פי ההלכה היהודית, וכאמור, בית המשפט יכריע בנושא.

ב'העדה החרדית' עוקבים מקרוב אחר הדיון, שכן אמש הורה הגאב"ד הגאון רבי יצחק טוביה וייס לתלמידיו לצאת ולהפגין ברחבות ירושלים ובסמוך לתחנת המשטרה באשדוד. ובמידה ובית המשפט יכריע לנתח את הגופה, הרי שמאות מפגינים צפויים לצאת ולהפגין בירושלים, אשדוד ואבו כביר.

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", הפעוט החרדי כבן 4 שבועות טבע בג'קוזי בחדר בבית מלון באשדוד ואיבד את הכרתו. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים וכעבור זמן קצר נפטר מפצעיו.

מחקירה ראשונית עלה כי אביו של הפעוט ישן, כאשר האם נכנסה עם בנה לג'קוזי כדי לקלח אותו אך שם הוא החליק לה מהידיים ואיבד את הכרתו.

חובשי 'איחוד הצלה' ומד"א מצאו את הפעוט כשהוא ללא דופק וללא נשימה וביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות. אביו של הפעוט החל בפעולות החייאה עוד בטרם הגיעו כוחות ההצלה כשהוא מקבל הדרכה טלפונית.

הפעוט פונה כאמור לבית החולים אסותא תוך כדי פעולות החייאה, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

המשטרה והפרקליטות ביקשו אמש מבית המשפט באשקלון לשלוח לנתיחה את גופתו של הפעוט החרדי, כדי "להבין את סיבת המוות", כהגדרתה. בית המשפט החליט לאסור על המשטרה להעביר לנתיחה את גופת התינוק, אך הודיע שימשיך לדון בסוגיה הבוקר, ועיכב את שחרור הגופה לקבורה.

בעקבות החשש מנתיחה, עשרות חרדים קיצונים החלו להפגין בירושלים ובאשדוד מול תחנת המשטרה, במחאה על הכוונה לנתח את הגופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר