אחרי פארסת המסתננים

נתניהו יוזם: ועדת חקירה נגד "הקרן החדשה לישראל"

לאחר ה'זיגזג' בהחלטותיו בסוגיית גירוש המסתננים, מנסה ראש הממשלה להסיט את העיסוק הציבורי אל פעולות הקרן השמאלנית-קיצונית, שלדבריו גרמה לכל זה, כשהוא מודיע על בקשתו להקים ועדת חקירה נגדה (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו, בהודעתו הראשונית על ביטול גירוש המסתננים (צילום: צילום: אוהד צויגנברג, ynet)

"הגורם המרכזי שהפעיל לחץ אירופי על ממשלת רואנדה לסגת מההסכם להוצאת המסתננים מישראל, זוהי 'הקרן החדשה לישראל'", כך טוען הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפוסט שהעלה בפייסבוק.

"הקרן החדשה", ממשיך ראש הממשלה ומאשים, "היא ארגון זר שמקבל מימון מממשלות זרות ומגורמים עוינים לישראל, כמו הקרנות של ג׳ורג׳ סורוס. מטרת העל של הקרן היא מחיקת הצביון היהודי של ישראל והפיכתה למדינת כל אזרחיה, לצד מדינת לאום פלסטינית נקייה מיהודים בקווי 67' שבירתה ירושלים".

הפיסקה העיקרית בדבריו של נתניהו, היא ההודעה ש"ביקשתי מיו״ר הקואליציה דודי אמסלם להוביל את המהלך להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על פעילות הקרן החדשה לישראל, שמסכנת את ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

כזכור, ראש הממשלה הודיע אתמול על ביטול תוכנית גירוש המסתננים מישראל, ולאחר ביקורת רבה שספג מחבריו לימין, כולל ממפלגתו הליכוד, חזר בו - וביטל את הביטול.

נתניהו מסביר את החלטתו הקודמת, לפני שחזר בו (צילום: מתוך פייסבוק)

כעת נתניהו מסביר את הרקע לבקשתו להקמת ועדת חקירה נגד 'הקרן החדשה', בכך שהיא "מזה עשרות שנים הקרן מממנת ארגונים אנטי ציונים ופרו פלסטינים, ביניהם כאלה שמוציאים את דיבתם של חיילי צה״ל כמו 'שוברים שתיקה' ו'בצלם' וכאלה שנלחמים למען מחבלים פלסטינים כמו ארגון 'עדאללה'".

"אני לא מכיר אף דמוקרטיה מערבית, ובמיוחד ארה״ב, שלאורך זמן הייתה מוכנה לסבול פעילות עוינת הממומנת על ידי מדינות זרות, כפי שקורה כאן בישראל עם הקרן מזה עשרות שנים", מסיים ראש הממשלה את הפוסט החריג.

מ'הקרן החדשה' נמסר בתגובה: "לא היו לנו כל מגעים עם ממשלת רואנדה. ראש הממשלה עבר הערב כל קו אדום בהסתה נגד הקרן החדשה לישראל. אנו קוראים לכל הציבור שחרד מהאיום שביבי מטיל על הדמוקרטיה הישראלית להתייצב לצד הקרן החדשה לישראל ומצפים כך גם מכל ראשי המפלגות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר