לקראת יום שישי

כלי טיס ירה לעבר מחבל שניסה לחדור מעזה

יממה לפני המהומות הגדולות המתוכננות בגבול רצועת עזה, ירה כלי טיס ישראלי לעבר מחבל שהתקרב לגדר המערכת ככל הנראה במטרה לחדור לישראל ולבצע פיגוע (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מחבלים בגבול עזה מתכוננים להתפרעוית (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

כלי טיס ישראלי ירה לעבר מחבל חמוש סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל לא יאפשר פגיעה בביטחון אזרחי ישראל ויפעל מול מחבלים המעורבים בפעולות טרור".

האירוע, יממה לפני ההפגנות המתוכננות ביום שישי ברצועת עזה - אז צפויים העימותים על הגדר להגיע לנקודת השיא השבועית. למרות שגורמים ברצועה מצפים לנוכחות מרשימה ונרחבת של מפגינים, הסברה היא שהיקף המחאה לא יגיע לזה של "יום האדמה" בסוף השבוע האחרון - אז הגיעו כ-30 אלף בני אדם ונהרגו 17 בני אדם, שלפחות 11 מהם מוגדרים כפעילי טרור על ידי צה"ל והשב"כ.

המחאה ביום שישי הקרוב, שתכונה "שישי הצמיגים", תתמקד בהבערת צמיגים לאורך נקודות החיכוך מצפון הרצועה ועד לדרומה. המטרה של המוחים הפלסטינים היא להפריע לפעילות צלפי צה"ל באמצעות העשן יחד עם שימוש במראות לשם סינוור כשככל הנראה ינסו המחבלים לפרוץ את הגדר בתוך ענני העשן השחור.

בישראל מזהירים כי הבערתם בו-זמנית של אלפי צמיגים בתא שטח קטן יחסית עלולה גם להיות בעלת השלכות סביבתיות חמורות. מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי אף שלח מכתב לראש ארגון הבריאות העולמי ובו כתב: "ברצוני להפנות את תשומך לבך לאירוע סביבתי חמור העתיד לגרום נזק בלתי הפיך לטבע ולמערכת האקולוגית במרחב רצועת עזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר