'צעדת השיבה'

מסך עשן: 9 הרוגים ו-150 פצועים בעימותים על גדר הגבול

תשעה הרוגים ומאה וחמישים פצועים במהלך עימותים בין פלסטינים לכוחות צה"ל בגבול הדרום • הפלסטינים הבעירו אלפי צמיגים שיצרו מסך עשן סמיך דרכו ניסו פלסטינים לחדור לישראל (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
צלב קרס ב'צעדת השיבה' (צילום: דובר צה"ל )

תשעה הרוגים ומאה וחמישים פצועים במהלך העימותים הקשים בין כוחות הביטחון לאלפי פלסטינים שהגיעו להפגין במסוך לגדר המערכת. בהפגנות השתתו כ-20.000 פלסטינים. בצבא הדגישו כי: "צה"ל לא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר המגינות על אזרחי ישראל, ויפעל מול מתפרעים אלימים ומחבלים המעורבים בכך".

במהלך ההצעדה הבעירו הפלסטינים אלפי צמיגים שיצרו מסך עשן כבד שהקשה על כוחות הביטחון. בצה"ל דיווחו כי בחסות מסך העשן ניסו חוליות של פלסטינים להזיק לגדר המערכת ולחדור לשטח ישראל, אך כוחות הביטחון בלמו אותם.

כמו כן, צה"ל המשתמש במערך הכיבוי הישראלי בכדי לנסות ולהתגבר על מסך העשן. בין היתר השתמשו אנשי מערך הכיבוי במאווררים גדולים וזרנוקי מים רבי עוצמה.

דובר צה"ל מסר כי: "אם אתמול אמרתי שמדובר בגימיק, אז היום התברר שזה קוריוז. הצמיגים לא יצרו את האפקט שחמאס רצה ליצור ולא הייתה להם השפעה. הם פגעו בעיקר במי שנשם בצד השני".

לדברי דובר צה"ל: "תגובתנו בשבוע שעבר הבהירה את הכללים לחמאס, היום הוא הקפיד על כמות האנשים שנשלחו לגדר וניסה למנוע אירוע שייצא משליטה. ההרתעה שנוצרה בשבוע שעבר והלקחים שהפקנו הביאו לתוצאות של היום. גם היום ראינו שזה לא היה הפנינג אלא אירוע אלים".

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, אמר במהלך ההפגנות כי: "המצור וההרעבה כשלו בניסיונם לגרום לעם בעזה להתנגד לתנועת ההתנגדות (כלומר לחמאס ולבעלי בריתו). העם בעזה קם היום נגד הכיבוש ולא נגד תנועת ההתנגדות. עזה תחזיר את הסוגיה הפלסטינית לזירה הפוליטית. מכאן נעשה את הכול כדי להרתיע את ישראל ולהפחיד אותה. עזה לא תרעב ולא תוותר על המפעל הלאומי. אם נתפוצץ - הפיצוץ יהיה על פניה של ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר