חצי שנה לבחירות המקומיות

מופלטת בחירות: כך ניצלו הפוליטיקאים את חג המימונה

חצי שנה לבחירות המקומיות, ריח המופלטות והמטעמים המרוקאיים התערבבו עם ריח הבחירות אותו הפיצו הפוליטיקאים בחגיגות המימונה • "כיכר השבת" בדק ומצא: כך חגגו הפוליטיקאים (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אבי אסלם, פרוש ואבוטבול (צילומים: פייסבוק, טוויטר, באדיבות המצלם)

חצי שנה לבחירות לרשויות המקומיות וכשריח בחירות באפם, השתתפו אמש (מוצאי שבת) עשרות ראשי ערים ונציגי הרשויות המקומיות לצד המועמדים לתפקיד ראשי עיר, בחגיגות המימונה המסורתיות שנערכו במספר מוקדים ברחבי הארץ, כשהם דואגים להצטלם עם מיטב מטעמי החג ולשחרר - בין מופלטה אחת לשנייה - אמירות בסוגיות השעה.

'כיכר השבת' יצא לבדוק מקרוב היכן בילו הפוליטיקאים - בעיקר אלו המבקשים את תמיכת הציבור החרדי.

"צחצוח החרבות" של הפוליטיקאים החל כבר לפני כחצי שנה, אך בנקודת זמן זו הדינאמיקה של שנת הבחירות, אותה יכלו לחוש היטב המשתתפים בחגיגות, נמצאת בשיאה. על פי סקירת 'כיכר השבת' נראה שהמועמדים והנציגים כולם מתחילים לתכנן את צעדיהם לקראת הפתיחה בקמפיין הבחירות הרשמי.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר פעיל פוליטי: "השנה היא שנת בחירות. חגיגות המימונה היו סוערות ומלאות בהרבה פוליטיקאים שלנו שעברו מבית של חבר מפלגה לפעיל כזה או אחר, לאחר שיצטרכו את תמיכתם ביום פקודה".

בית שמש

נתחיל דווקא עם ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול. ראש העיר שהכריז על התמודדותו בבחירות הקרובות שרוי במצב לא פשוט דווקא סביב התמיכה החרדית בו - מכיוונה של 'דגל התורה' - המוטלת בספק. אך אמש נראה כי הצליח לאחד קואליציה מקיר לקיר לתמיכה בו.

אבוטבול עם השר אלקין
אבוטבול וגולדברג

ראש העיר השתתף בחגיגת המימונה המסורתית בביתה של פעילת הליכוד קטי שטרית. לאחר מכן ערך סבב מימונות. אבוטבול נצפה צמוד גם לאלו הנחשבים ל"יריביו" הפוליטיים החרדים שמוליק גרינברג ומשה מונטג (דגל התורה) ושמעון גולדברג (שלומי אמונים).

אלעד

ראש העיר ישראל פרוש הודיע מזה תקופה על כוונתו להתמודד לראשות העיר פעם נוספת במידה ויקבל את תמיכת 'דגל התורה', אך זה לא מספיק עבורו בשביל לנצח את מערכת הבחירות, ואין כמו חגיגות המימונה להתקרב לקהילות הספרדיות בעיר.

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש

ראש העיר חגג את אירוע המימונה המרכזי עם התושבים באולם הספורט כמדי שנה, במימונה חגגו תושבים מכל רחבי העיר באווירה של אחדות ושמחה. באירוע השתתפו רבני העיר, רבני קהילות, סגני ראש העיר וחברי העירייה ותושבים רבים.

ראש העיר הגיע לחגוג לבוש בלבוש המסורתי תוך כדי שהוא מפייט את הפיוט המסורתי "אשורר שירה". פרוש לא הסתפק בחגיגה המרכזית ונצפה בסבב מופלטות בבתי תושבים בעיר.

אשדוד

ראש העיר יחיאל לסרי הנמצא בעין סערה ציבורית בצל מאבקי השבת בעיר, בחר לקפוץ לגן יבנה הסמוכה שם חגג לצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית משפחת סוויסה. ראש העיר לא קיפח את התושבים וערך בפארק העירוני טקס מימונה בהשתתפות כוכבי הזמר.

אבי אמסלם עם האדמו"ר מפיטסבורג
יחיאל לסרי עם נתניהו

סגן ראש העירייה אבי אמסלם (ש"ס) חגג את המימונה המרכזית בבית משפחת אמסלם ולאחר מכן בבית ח"כ ינון אזולאי. מי שהפתיע במהלך החגיגות הוא האדמו"ר מפיטסבורג שהגיע לביתו של אמסלם.

מודיעין עילית

מי שלא דואג על מקומו בבחירות 2018 הוא ראש העיר יעקב גוטרמן. את גוטרמן לא תראו בסבב מופלטות. ואם היה כזה, לנו לא נודע. מי שבחר לארח את חברי המועצה הוא חבר מועצת העיר אליהו אוחיון כאשר אל ביתו זרמו מרבית חברי מועצת העיר לטעימת מופלטה.

בני ברק

ראש העיר חנוך זייברט ערך אמש את הסבב המסורתי יחד עם המועמד לראשות העיר אברהם רובינשטיין. את החגיגה המרכזית העבירו הצמד זייברט-רובינשטיין בביתו של סגן ראש העיר אליהו דדון מש"ס. מי שעוד נכח במקום הוא חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני שבא לכבד ולהוקיר את נציגו בעירייה.

צפת

ראש העיר אילן שוחט אמנם הכריז על כוונתו להתמודד פעם נוספת. אך הליך משפטי המתנהל נגדו עלול למנוע זאת ממנו ברגע האמת. שוחט לא מבזבז זמן ונצפה בסבב מופלטות לצד חובשי כיפות שחורות להם הוא יהיה זקוק ברגע האמת.

סגן ראש העיר מש"ס נהוראי לחיאני והמועמד החרדי לראשות העיר אליעזר לזר, חגגו במימונה המרכזית שערך לחיאני.

לזר ולחיאני
אילן שוחט

ירושלים

ראש העיר ניר ברקת שהכריז כי יפרוש בתום הקדנציה לא זקוק לתמיכת התושבים. את הערב בחר ראש העיר להעביר בבית שמש בקרב פעילי הליכוד, בביתה של קטי שטרית, האישה החזקה בסביבתו לצד שרי וחברי כנסת מטעם המפלגה.

אבוטבול וברקת

משה ליאון הרואה עצמו מועמד לראשות העיר נצפה בסבב מופלטות כשהמרכזית שבהם בבית מקורבו עופר איובי, יו"ר המנהל הקהילתי בשכונת גילה, ומי שצפוי לכהן כמספר 2 ברשימתו של ליאון.

משה ליאון

תנועת ש"ס חגגה באירוע מרכזי בירושלים עם הראשל"צ הגר"י יוסף וחבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף. מאחורי ארגון האירוע עמדו יהודה אזרד וחבר המועצה בירושלים פיני עזרא.

חדרה

חגיגת מימונה מרכזית נערכה באולמי 'יארה'. בשביל להיבחר שוב זקוק ראש העיר צביקה גנדלמן לתמיכת החרדים. אם לשפוט על פי החיוכים והקרבה שנרשמה אמש בין הנציגות החרדית לראש העיר הרי שתמיכתם בו מובטחת. ראש העיר נצפה משוחח ארוכות עם הנציגות החרדית בעירייה בנצי נורדמן ובועז ביטון.

פתח תקווה

אווירת הבחירות מורגשת מזה תקופה ארוכה בעיר, והקרבות בין המועמדים צצו מוקדם מהצפוי. ראש העיר איציק ברוורמן אירח את תושבי העיר לטקס מימונה מרכזית במתנ"ס העירוני, אך גם המועמד לראשות העיר רמי גרינברג לא טמן ידו בצלחת ונצפה בסבב בחירות בין תושבי העיר במהלך הערב. מקומו של אוריאל בוסו, יו"ר ש"ס בעירייה, נפקד, לאחר ששהה במהלך החג בחו"ל.

איציק ברוורמן
רמי גרינברג

בת ים

ראש העיר יוסי בכר נצפה מתחכך עם הנציגות החרדית בסבב ארוך של מימונות. בכר נצפה בביתו של יו"ר המועצה הדתית בני אלחרר. מי שלא פספס את הגעתו למקום הוא צביקה ברוט, שהכריז כי יתמודד לראשות העיר בת ים.

יוסי בכר

לוד

ראש העיר יאיר רביבו זוכה לתמיכה מקריר לקיר מקרב חברי 'הליכוד'. במימונה המסורתית שערך נצפו בכירי השרים וחברי הכנסת. רביבו נחשב לראש עיר חזק ונראה כי מקומו לקדנציה נוספת מובטח.

אבוטבול ומונטג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר