אחרי המתקפה הכימית

בשאר אסד מוכן למשא ומתן עם המורדים

אחרי שככל הנראה ביצע מתקפה כימית משמעותית בדומא שהביאה למותם של רבים, "מוכן" הנשיא הסורי למשא ומתן עם המורדים בדבר התפנותם מהעיירה ע'וטא (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

משטר אסד הודיע הבוקר (ראשון) כי הנשיא מוכן להיפגש עם נציגי "צבא האסלאם", ששולטים על מזרח ע'וטה שבפרברי דמשק. הנכונות הזו לפתוח במשא ומתן מגיעה בעקבות הדיווחים על הנפגעים הרבים בתקיפה הכימית בדומא. ברשת "אל-מיאדין" דווח כי המשא ומתן יתחיל בשעות הקרובות.

בעוד העולם עסוק בכך שישראל הרגה 15 מחבלים שניסו לפרוץ את הגבול מעזה העולם כמעט ומתעלם מהרצח האכזרי של הסורים בידי אסד כשבינתיים אסד מצליח לשחק בעולם עם הודעתו על משא ומתן.

בימים האחרונים הצדדים ניהלו מגעים והיו כמה דיווחים סותרים לגבי רצונם של אנשי 'צבא האסלאם' להתפנות מהאזור. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דווח כי "פעילי הטרור בצבא האסלאם ביקשו לנהל את המשא ומתן בעקבות התקיפות נגד מוצביהם וקיניהם בדומא" או במילים אחרות הפחד כי אסד יפעל נגדם באותה המטבע.

עוד נמסר כי "סוריה הסכימה למשא ומתן מתוך רצון לשמור על נפשם של החטופים וכדי לשחרר את האזרחים, חרף העובדה כי אינה בטוחה ברצינות הצעתם", כשהם מכוונים לחטופים הנמצאים בידי המורדים.

לאחר המסר התקיף של ארה"ב לפוטין בדבר אחריות רוסיה על הנעשה במלחמת האזרחים בסוריה, רוסיה הוציאה הכחשה לגבי מעורבותו של הנשיא אסד בתקיפה בדומא. במהלך הלילה הודיעה מחלקת המדינה כי אם יתגלה שאסד ביצע שימוש בנשק כימי, רוסיה תישא באחריות לכך והדבר ילווה בתגובה של הקהילה הבינלאומית, זאת למרות שדי ברור כי היחיד שיכול להפעיל נשק כימי באזור הוא רק אסד.

דוברת המחלקה הת'ר נוארט הדגישה כי "רוסיה, בתמיכתה הבלתי מתפשרת במשטר אסד, צריכה לשאת באחריות לתקיפות הכימיות. ההגנה שרוסיה מספקת למשטר אסד, וכישלונה במניעת השימוש בנשק כימי במדינה - מעלה שאלות לגבי המחויבות של פוטין לפתור את המשבר".

ארגוני הסיוע בסוריה עדיין לא מצליחים להכריע כמה אזרחים נפגעו בתקיפה, אך לפי ההערכות מדובר בלא פחות מ-70 בני אדם, בהם ילדים רבים שתמונותיהם מעוררים סערה וזעזוע. כוחות האופוזיציה בסוריה מטילים את האחריות על התקיפה הכימית בעיירה דומא שבמזרח רוטה על משטר אסד - וטוענים כי מטוסי המשטר הפילו חביות נפץ עם חומרים רעילים על מוקדים אזרחיים.

הארגונים טוענים כי במקום יש לפחות 70 הרוגים, אך בארגון הסיוע "הקסדות הלבנות" דיווחו על יותר מ-150 קורבנות, בהם ילדים רבים. בתמונות שמגיעות מסוריה נראים אזרחים ללא רוח חיים עם קצף לבן על פניהם - עדות לשימוש בחומרים לא קונבנציונליים, לטענת המורדים. ב"קסדות הלבנות" ציינו כי יותר מ-1,000 בני אדם נחשפו לחומרים הרעילים ומקבלים טיפול רפואי במקום. "משפחות שלמות מתחבאות במקלטים ונחנקות למוות מהגז", כתבו אנשי הארגון בטוויטר.

משטר אסד מיהר להכחיש את הדיווחים, ובכלי התקשורת המזוהים עמו דווח כי המורדים מפיצים ידיעות כוזבות כדי לכפות על הפסדיהם במלחמה. "הטרוריסטים של 'צבא האיסלאם' נמצאים בקריסה וכלי התקשורת שלהם מפיצים טענות שקריות על התקפות כימיות בניסיון שקוף וכושל להסיח את הדעת מהישגי הצבא הסורי הערבי", נכתב בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית.

ואם תהיתם? עדיין לא הוגשה הצעה לגינוי כלפי אסד באו"ם ולאף אחד לא אכפת כנראה מעשרות ההרוגים שמצטרפים לטור ארוך בו רשומים כבר מאות אלפי הרוגים בסוריה הבוערת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר