דיווח בכווית

"איראן נערכת למלחמה כוללת מול המערב"

"במידה וארצות הברית תתקוף באיראן נצא למלחמה כוללת", כך אומר גורם בכיר במשמרות המהפכה. עשרות מיליארדי דולרים הועברו למקום בטוח עבור מלחמה מתוכננת (העולם הערבי)

(צילום: שאטרסטוק)

איראן נערכת למלחמה כוללת מול ארצות הברית וישראל, כך עולה מדיווח בעיתון הכווייתי אל ג'רידה. על פי הדיווח משמרות המהפכה של הרפובליקה האסלאמית כבר החלו בהכנות באמצעות פעולות פיננסיות ותוכניות אסטרטגיות, ואלו הולכות ומתגברות, וכי עשרות מיליארדי דולרים הועברו למקום בטוח, כדי שיהיה אפשר להשתמש בהם בעת מלחמה. המידע הרגיש הזה מגיע ימים ספורים לאחר שהממשלה בטהרן ונגיד הבנק המרכזי הואשמו ברכישת 30 מיליארד דולר והוציאו אותם מהמדינה, ובכך גרמו לקריסה היסטורית של הריאל האיראני.

גורם בכיר במשמרות המהפכה אמר לאל ג'רידה, כי משמרות המהפכה החליטו להשתמש בכסף כדי לממן מלחמה כוללת נגד ארצות הברית ובעלות בריתה, במידה ותהיה מתקפה על איראן. "המודיעין שלנו מאשר שממשל טראמפ הולך לעבר עימות צבאי ישיר עם טהרן, לא משנה מה היא תעשה בנוגע להסכם הגרעין, ואפילו אם תיענה לכל דרישותיה של וושינגטון. עוד אמר הגורם, כי לפי המידע שהגיע לידי משטר האייתוללות, מדינות ערב הסכימו לממן את המלחמה בעבור ארצות הברית וכי הנשיא האמריקאי ביצע שינויים בממשל ויצר ממשלת מלחמה" אמר הבכיר האירני

לדברי הגורם האיראני הבכיר, התכנית הצבאית של ארה"ב כוללת מתקפה נרחבת של ישראל נגד חיזבאללה ויתר בנות הברית של איראן בלבנון ובסוריה, כשהמטרה המרכזית היא הגנה על ישראל, ולאחר מכן להעביר אותן לצדן של ערב הסעודית וארה"ב באמצעות בחירות בלבנון ובעיראק ולנסות לשכנע את נשיא סוריה אסד לזנוח את איראן.

הגורם טוען עוד כי ארה"ב וישראל חתמו על שורה של הסכמים צבאיים עם כמה משכנותיה של איראן הנמצאות מצפון לה. כשלהערכת העיתון הכווייתי, מדובר ככל הנראה באזרבייג'ן, שעל פי טענת האיראנים, תאפשר לחילות האוויר של ישראל וארה"ב להמריא מבסיסיה, הקרובים יותר לטהרן.

לדבריו "משמרות המהפכה נערכים לתקוף את הבסיסים האלה והזהיר את המדינות השכנות משיתוף פעולה צבאי וביטחוני עם ישראל" והוסיף כי "הדרך היחידה להבטיח את ביטחונה של איראן היא להעלות את מחיר המלחמה עבור האמריקאים והישראלים"

עם זאת, ישנם גומרים פוליטיים באיראן, המאמינים כי ניתן להימנע ממלחמה באמצעות משא ומתן וכי מלחמה אינה תיטיב עם איראן והיא תוביל לקריסה כלכלית. ולדבריהם יש להגיע להסכם צבאי עם רוסיה שישים את איראן תחת הגנתה של מוסקבה, כמו במקרה של סוריה. אך לדברי הבכיר הסכם כזה יכלול פתיחת בסיסים צבאיים באיראן עבור הצבא הרוסי, כולל גישה למפרץ הפרסי. ומשמרות המהפכה יתנגדו כמעט בוודאות לכזה הסכם משום שזה יהיה כמו לתת את איראן לרוסים ללא כל תמורה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר