מההייטק להר הרצל

חרדית נבחרה להדליק משואה בהר הרצל

אשת הייטק החרדית, רחלי גנות נבחרה להדליק משואה בטקס יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל בהר הרצל בשל פעילותה לקידום הנשים החרדיות בתחום ההייטק (חרדים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
רחלי גנות (צילום: באדיבות פורום ההייטק החרדי)

אשת ההייטק החרדית, רחלי גנות, נבחרה להדליק משואה בטקס יום העצמאות בהר הרצל לרגל 70 שנה לישראל. גנות, נולדה ב-1977 בבני-ברק והיא אשת היי-טק חרדית הפועלת למען שילובן של נשים חרדיות בתחום "הגברי" ו"החילוני".

• ראיון עם רחלי גנות במאמע לפני כארבע שנים

היא מהווה נציגה בולטת למהפכת התעסוקה העוברת על המגזר החרדי; היא בעלים ומנכ"לית של חברת ההיי-טק "רייצ'יפ", מכשירה את הנשים לעבודתן, יוצרת עבורן סביבה מותאמת ומעודדת אותן לצאת לשוק העבודה.

בהודעת משרד התרבות נמסר כי בפעולתה מבטאת גנות שילוב בין שמירה על מורשתו הייחודית של הציבור החרדי לצד חידוש פניו והרחבת מעורבותו בחברה הישראלית וזאת לצד פעולה כוללת לקידום העיסוק בטכנולוגיה חדשנית בקרב נשים צעירות בישראל.

מדליקה מעניינת נוספת היא, מרגלית זינאתי, בת למשפחה יהודית עתיקה, המשמרת את היישוב היהודי בגליל ברציפות מאז ימי בית שני. לאורך כל חייה פעלה על-מנת לשמר את בית-הכנסת העתיק בפקיעין ולהנחיל את דברי ימיה של פקיעין ואת חוויית חייה של משפחתה לדורות הבאים.

בית זינאתי הפך למקום עלייה לרגל למטיילים וחוקרים ומרגלית הפכה לסמל לקשר הנצחי לפקיעין ולמורשת.

בשנים האחרונות, מידי שנה הדליקו נשים חרדיות משואות בטקס בהר הרצל, כאשר בשנה שעברה הייתה זו מירי ארנטל מארגון החסד 'זכרון מנחם'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר