בין הזמנים: מה עם קצת טיול של הרגע האחרון?

חול המועד מאחורינו, אבל החופש עוד לא נגמר. עכשיו, שהמקומות פחות עמוסים והכבישים עם תחבורה נורמלית, הגיע הזמן שלכם. אם במקרה עוד לא הספקתם לטייל ולחוות, קחו רכב ופשוט תצאו. גם באיחור של כמה ימים (תיירות, שיווקי)

גבעת התחמושת. (צילום: יחצ)

בין הזמנים עוד רגע נגמר, ואתם עדיין יכולים לצאת לטייל, להיטען ולצבור אנרגיות לקראת זמן קיץ. אז הייתם בכנרת, מסלולים בנגב, והחלטתם שהפעם מגיע לכם יום מיוחד?

אספנו עבורכם כמה מקומות קצת אחרים, כאלה שמחברים אותנו למורשת היהודית והישראלית, וכאלה שלא צריך כלום חוץ מפשוט לבוא...

גבעת התחמושת - ירושלים

מה קורה שם? המקום שמסמל כמעט יותר מכל את אחדותה של ירושלים לאחר הקרב ההיסטורי במלחמת ששת הימים על הגבעה. אתר הקרב גבעת התחמושת מהווה שנים מוקד משיכה למבקרים, המנסים לחוש ולהבין את הקרב על גבעת התחמושת דרך ההליכה ”בעקבות לוחמים".

מתי? כל השבוע ראשון-חמישי 9:00-17:00, הכניסה ללא תשלום לשטח הגבעה (כניסה למוזיאון כרוכה בדמי כניסה).

על המיזם לפיתוח מקיף שכלל את חידוש מוזיאון מלחמת ששת הימים, את פיתוח היכל ההנצחה ואת שימורה של גבעת הקרב לחצו כאן >>

גמלא העתיקה - הגולן

מה קורה שם? נופי הגולן מתחברים עם ההיסטוריה, בעיר העתיקה גמלא ששקקה חיים בזמן בית שני והמרד הגדול שאז לחמו תושבי העיר באומץ מול הרומאים עד שנכנעו...

‬גמלא העתיקה ממוקמת על שלוחה תלולה במפגש הנחלים דליות וגמלא. השלוחה ‫מתנשאת כ-230 מ' מעל לסביבתה, שיאה ברום של 330 מטרים‬. לצד עתיקות העיר, ניתן למצוא בשמורת גמלא שילוב מרתק של אתרי טבע והיסטוריה נוספים: מושבת קינון הנשרים בגדולה ביותר בארץ, המפל האיתן הגבוה בארץ ועוד. ראוי לציין כי שמורת הטבע גמלא היא אחד מאתרי הצפרות החשובים בארץ, ובה נמצאת מושבת הלינה והקינון של עופות דורסים הגדולה והמגוונת ביותר בארץ. שמה של גמלא נגזר מהשם ״גמל״ על שם הגבעה דמוית דבשת גמל עליה היא שכנה. שרידיה של העיר העתיקה מעידים על הקרב הקשה שהתחולל במקום ועל סיפור גבורתם של האנשים שהיו במקום.

מתי? כל השבוע ראשון-חמישי 8:00-17:00, שישי 8:00-16:00. עלות למבוגר 29 ש"ח.

על העיר גמלא, המלחמה ברומאים, והכביש החדש שנסלל כדי להגיע לעיר המרתקת לחצו כאן >>

באר אברהם - לדמותו של אברהם אבינו - באר שבע

מה קורה שם? בעיר באר שבע נחנך בשנת 2013 מרכז מבקרים חדיש המוקדש לסיפורו של אברהם אבינו, אחד משלושת אבותיהם של עם ישראל הנחשב למייסד העם היהודי ולאבי האמונה באל יחיד. המרכז נבנה ליד באר עתיקה הנקראת על שמו. המרכז התיירותי נבנה על פני שטח של כ-750 מ"ר, ובתחומו חצר גדולה, בה נמצאת הבאר המקראית ההיסטורית. במקום מתקיימים סיורים מודרכים על ידי שחקנים המחופשים לאברהם ושרה, ומוצג בו סרט תלת מימדי על קורותיו של אברהם אבינו.

מתי? כל השבוע ראשון-חמישי 08:30-17:00, שישי 9:00-13:00. סיור אחרון ייצא בשעה 16:00, יש לתאם ביקורים מראש. דמי כניסה: מבוגר 34 ש״ח.

על מרכז המבקרים החדש ומה יש עוד לעשות באיזור אם אתם כבר בבאר שבע לחצו כאן >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר