לאחר הטבח הכימי

סוריה: 14 הרוגים בתקיפת שדה תעופה צבאי; 'טילים יורטו'

לאחר הטבח הכימי המזעזע שביצע צבא אסד, הותקף הלילה שדה תעופה צבאי בירי טילים • סוריה האשימה את ארה"ב וכעת את ישראל • 14 הרוגים בתקיפה, ולפי סוריה - 8 טילים יורטו (אקטואליה)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד בניסן תשע"ח | 09.04.18
שדה התעופה שהותקף בפברואר על-ידי ישראל (צילום: דובר צה"ל)

שדה התעופה הצבאי T-4 שבמחוז חומס בסוריה הותקף הלילה (שני) על-ידי טילים, כך דיווחה "סאנא", סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה, שבתחילה האשימה בתקיפה את ארצות-הברית אך מאוחר יותר הסירה את האשמה והפנתה אותה לעבר ישראל.

סוכנות 'רויטרס' דיווחה מפי גורם מודיעין באזור כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה, ובישראל, כרגיל, שותקים.

לפי הדיווח של סוכנות הידיעות הסורית, בעקבות תקיפת הטילים נהרגו מספר אנשים ואחרים נפצעו. לפי מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, 14 בני אדם נהרגו בהם גם אזרחים איראנים.

עוד דווח בסוכנת 'סאנא' כי מערכות ההגנה האווירית של סוריה "סיכלו תוקפנות טילים" לעבר שדה התעופה ויירטו שמונה טילים. רשת 'אל מיאדין' בלבנון דיווחה כי הטילים הגיעון מכיוון הים ועברו דרך המרחב האווירי של לבנון.

בתגובה לדיווחים פרסם הפנטגון הודעה בה טען כי ארצות הברית לא ביצעה תקיפה אווירית בסוריה. עוד נמסר כי ארה"ב עוקבת מקרוב אחר המצב במדינה.

עוד נמסר בהודעה כי הפנטגון סבור כי יש לבוא חשבון - באמצעים דיפלומטיים - עם האחראים לשימוש בנשק כימי בסוריה.

תקיפת שדה התעופה מגיעה לאחר שלפני יומיים תקפו כוחותיו של צבא אסד את המורדים בעיר דומא עם גז כלור. בתקיפה הכימית נהרגו יותר מ-150 בני אדם, בהם ילדים ונשים, ומאות נפצעו.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס לתקיפה הסורית ואמר כי אם יתברר שנעשה שימוש בנשק כימי הדבר יוביל לתגובה חריפה. "זה מחיר כבד לשלם. יש הרוגים רבים, בהם נשים וילדים, במתקפה כימית וללא אפשרות של פינוי", צייץ טראמפ.

יוזכר כי לפני מספר חודשים תקף חיל האוויר הישראלי את שדה התעופה הסורי לאחר תקרית חדירת המל"ט האיראני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר