מקומם

כך מכרו לכם לחם שהוקפא לפני חג הפסח

עשרות אלפי צרכנים מיהרו אתמול בבוקר לרכוש כיכר לחם, הראשון לאחר חג הפסח, אך לאכזבתם גילו כי מכרו להם לחם שהוכן לפני פסח, הוקפא והופשר - עם צאת החג (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

אתמול (ראשון) בבוקר עשרות אלפי צרכנים מיהרו לסופרים לקנות כיכר לחם ראשון לאחר שבוע של קיום מצוות אכילת המצות בחג הפסח, אך מתברר כי לא מעט מכיכרות הלחם שרכשו הצרכנים למעשה נאפו לפני החג והוקפאו.

על פי הפרסום ב'ידיעות אחרונות', הלחם נאפה לפני חג הפסח, נמכר לגוי והופשר, אך הצרכנים שלא הבחינו באותיות הקטנות לא ידעו כי הם משלמים מחיר מלא על לחם קפוא. אחת התוצאות הן כי ניתן להשתמש בו רק יומיים לאחר הקנייה ולא שישה ימים - בדומה ללחם טרי.

אבי, שערך קניות בסניף יוחננוף במרכז הארץ, סיפר ל'ידיעות': "עושים עלינו קומבינה. גם מוכרים לנו לחם מלפני הפסח וגם גובים עליו מחיר של לחם טרי". יוני גבאי הוסיף: "המנהל ענה לי שזה מה שקיבלו מהמאפיות בבוקר. אין בזה היגיון, לפחות שיודיעו או יציבו שילוט".

גם בסניף יינות ביתן בפתח תקווה מכרו כיכרות לחם שהוקפאו. לקוחה שנתקלה באריזות הקפואות של מאפיית דגנית עין הבר התלוננה: "זה מאוד מבלבל. לא הייתי בטוחה אם מותר לי להקפיא את הלחם מחדש כפי שאני נוהגת לעשות. בנוסף, לא היה שילוט שמסביר על התפוגה של המוצר. לבסוף לא קניתי לחם ולא הבנתי איך קורה מצב שמוכרים למחרת הפסח לחם כשר שכתוב עליו חמץ".

על פי הדיווח בעיתון, המאפיות שינו את שמות הלחמים המוקפאים כמו "תקומה" של מאפיית דגנית עין בר ו"טוב טעם" של מאפיינת אנג'ל, אך בהיעדר שילוט, השמות החדשים רק הוסיפו לבלבול הלקוחות המאוכזבים ממילא.

תגובות

ניר בן יהודה, סמנכ"ל פיתוח עסקי של מאפיית אנג'ל, אמר בתגובה: "זו לא השנה הראשונה. מזה 15 שנים שאנו מספקים גם ליין של מוצרים שהוקפאו. לאור הבלבול נפיק לקחים לשנה הבאה בנוגע למענה בשירות הצרכנים. בלתי אפשרי לספק לחמים טריים למיליונים של צרכנים. אנו מייצרים 110 אלף כיכרות לחם בשעה וארבע המאפיות שלנו עבדו סביב השעון הן בייצור לחמים והן בסבבי הפצה. כל המידע צוין על האריזה: ‘נמכר בחמץ כדין’".

מיוחננוף נמסר: "מכרנו גם לחמים טריים וגם לחמים קפואים. הכל תחת פיקוח והכשרות".

גם ביינות ביתן טענו כי החברה לא מקפיאה לחמים וטענו: "הדבר סותר את מדיניות החברה, נבדוק את הטענות מול הספקים". ואילו ברמי לוי מסרו כי הם אינם מוכרים לחמים קפואים ו"לא מכירים את האופציה".

ממאפיית דגנית עין בר לא התקבלה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר