מחלוקת בקואליציה

חוק "איסור כפיית עבודה בשבת" יאושר שוב בוועדת הכספים

בשל מחלוקת חריפה בקואליציה סביב חוק איסור כפיית עבודה בשבת של ח"כ מיקי זוהר, החוק יובא לדיון נוסף בוועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני ביום שלישי הקרוב (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ועדת הכספים. ארכיון (צילום: דוברות הוועדה)

בשל מחלוקת חריפה בקואליציה סביב חוק איסור כפיית עבודה בשבת של ח"כ מיקי זוהר, החוק יובא לדיון נוסף בוועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני ביום שלישי הקרוב.

החוק שעבר לקריאה ראשונה בוועדת העבודה והרווחה והיה אמור לבוא להכנה לקריאה שניה ושלישית נתקע בגלל מפלגות 'ישראל ביתנו' ו'כולנו' שהתנגדו לחוק והגישו רביזיה במהלך הדיון הקודם.

חוק שעות עבודה ומנוחה יאפשר לכל עובד לסרב לעבוד בשבת או בכל יום מנוחה התואם את דתו, ולא רק לעובדים שהם דתיים מוצהרים מיום כניסתם למקום העבודה. לאחר שהחוק נתקע בוועדת העבודה והרווחה, הוא הועבר לדיון בועדת הכספים שם הועבר בקריאה שניה ושלישית. אך רגע לפני שהובא לאישור המליאה נתקע שוב החוק בגלל דרישה לרביזיה שמנעה הצבעה במליאה.

על פי הצעת החוק, עובד יוכל כאמור, לסרב לעבוד ביום המנוחה השבועי לפי דתו, גם אם לא הצהיר שהוא דתי וגם אם עד היום כן עבד באותו יום מנוחה.

במסגרת נוסח החוק, ועדת שרים בראשות ראש הממשלה, בה יהיו חברים גם השר לשירותי דת ושר העבודה והרווחה, תדון בפניות של מפעלים וחברות שיבקשו מטעמים מיוחדים לאפשר להם להמשיך לפעול גם בימי המנוחה ולהעסיק עובדים. הדיון היה סוער מאוד וחברי ועדה מסיעות שונות התעמתו ביניהם ביחס להצעת החוק.

על רקע המחלוקת בקואליציה, כאמור, החוק יובא לדיון חוזר בוועדת הכספים ביום שלישי הקרוב. לפי התיקון לחוק הקיים, כל עובד יוכל לסרב לעבוד ביום המנוחה השבועי גם אם איננו דתי מוצהר שעד היום עבד או היה מוכן לעבוד גם בימי המנוחה. התיקון אושר לפי הצעה פרטית שיזמו הח"כים מיקי זוהר ועליזה לביא.

ח"כ גפני המצדד בעד החוק אמר: "לא מפלגות דתיות הציעו את הצעת החוק הזו, אני אישית לא חתום עליו ויש מי שכועס עליי על-כך. זו הצעה חילונית לדאוג לציבור חילוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר