24 עצורים

סוכן משטרה סמוי הביא למעצר סוחרי נשק וסמים

מבצע גדול של המשטרה במזרח ירושלים, הביא למעצרם של 24 סוחרי נשק וסמים שהופללו באמצעות סוכן סמוי שרכב מהם נשק רב וסמים במשקל עשרות קילוגרמים (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חלק מהנשק שנרכש (צילום: דוברות המשטרה)

עם מתן האות, יצא הלילה (שני) לדרכו מבצע מעצרים רחב היקף במהלכו חשפה המשטרה הפעלתו של סוכן סמוי שפעל בקרב האוכלוסייה במזרח ירושלים ורכש רובים, אקדחים, תחמושת וסמים בשווי כולל של מאות אלפי שקלים. במהלך הפעילות שנפרסה על משך כחצי שנה, הביא הסוכן להפללתם של 24 חשודים עת שפעל בקרבם ואסף ראיות וממצאים כנגדם.

במסגרת הפעלתו של הסוכן במשך כחצי שנה שנעשתה תוך ביסוס מעמדו ושמו בקרבם של החשודים לרכישת אמונם, רכש הסוכן מהחשודים: 3 רובים מסוג M-16 (כ-60 אלף ₪ לכל רובה), 9 אקדחים (כ-30 אלף ₪ לכל אקדח). תחמושת מסוגים שונים המותאמת לנשקים שנרכשו ועשרות ק"ג מסוג חשיש – שווי מוערך של עשרות אלפי שקלים.

הפעלתו של הסוכן הסמוי, שנערכה תחת פיקוד, הכוונה ופיקוח צמוד של מפעיליו, הביאה לאיסוף ראיות כנגד החשודים, ביניהם מספר יעדים מרכזיים של משטרת מחוז ירושלים ומחוז ש"י.

בתום פעילותו של הסוכן הסמוי שנמשכה כחצי שנה ולוותה על ידי הפרקליטות, פשטו הלילה על בתיהם של החשודים בלשים שוטרי יס"מ וכוחות מיוחדים של משמר הגבול בהם יחידת הכלבנים, ועצרו 24 חשודים בהם תושבי מזרח ירושלים.

במסגרת מעצרם של החשודים וחיפושים שנערכו בבתיהם הלילה נתפסו 4 רכבים, לחילוט, כסף מזומן וגלופה של 10 ₪ המשמשת על פי החשד לייצור מטבעות מזויפים.

הגלופות לייצור המטבעות

החשודים הועברו לחקירה ביחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים ובשעה זו מובאים בפני בית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם.

מהמשטרה נמסר כי "מאבקה הנחוש של משטרת מחוז ירושלים בסחר והחזקה של אמצעי הלחימה הבלתי חוקיים מתחילת 2018 באמצעות 3 סוכנים שהופעלו בקרב האוכלוסייה, הביא עד כה לתפיסתם של עשרות כלי נשק והניב עד כה חשיפות משמעותיות וביסוס ראיות כנגד עשרות עבריינים, הרחקתם מהחברה ופגיעה אנושה בתשתית הכלכלית המופקת מן הפשיעה ומאפשרת את המימון לפעילות עבריינית ואו טרור".

"פעילות הסוכן, מצטרפת לפעילות הענפה אותה מוביל מחוז ירושלים בדגש על תקופת החגים, ולשורה ארוכה של פעילויות מתוחכמות ואיכותיות שהינם פועל יוצא של מדיניות המשטרה בנוגע לתפיסת הביטחון בירושלים ושיפור איכות החיים של תושבי מזרח ירושלים", אמר דובר המשטרה.

אקדחים שנרכשו בידי הסוכן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר