בעקבות תקנות משרד החינוך

רבי יהודה עדס הורה למוסדותיו: "להפסיק לקחת תקציבים"

הגאון רבי יהודה עדס הודיע למנהלי המוסדות ברשת הגנים ותלמודי התורה והישיבות - 'קול יעקב', כי לאור ההתערבות בחינוך - עליהם להפסיק לחלוטין את קבלת התקציבים ממשרד החינוך (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יהודה עדס (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרסום ראשון: הגאון רבי יהודה עדס הודיע היום (שני) למנהלי המוסדות ברשת הגנים ותלמודי התורה והישיבות - "קול יעקב" שבראשותו, כי לאור התערבות לא ראויה ועמוקה בחינוך - עליהם להפסיק לחלוטין את קבלת התקציבים ממשרד החינוך, ומעתה עליהם לעבור לתיקצוב עצמאי - על בסיס "חינוך על טהרת הקודש".

ל"כיכר השבת" נודע, כי בשבועות האחרונים ניהל הגר"י עדס משא ומתן ארוך מול גורמים שונים במשרד החינוך ומול עסקנים הפועלים בנושא וזאת בעקבות התקנות החדשות אליהם נדרשו מנהלי המוסדות לחתום.

עוד נודע ל"כיכר השבת", כי הסעיפים המרכזיים שהפריעו לרב עדס הם דרישת משרד החינוך להגביר את לימודי החול בתלמודי תורה, הדרישה ללימוד תנ"ך כמקצוע חול והחובה להכשרת מלמדים במקצועות מסויימים.

בתלמודי התורה של 'קול יעקב' אשר תחת נשיאותו של הגאון רבי יהודה עדס לומדים כיום אלפי תלמידים, ומנהלי המוסדות, בעקובת הוראתו, צפויים להפסיק לקחת תקציבים ממשרד החינוך ולעבור למתכונת של "טהרת הקודש", כפי מוסדות סאטמר ו'הפלג הירושלמי' המגייסים כספים באופן עצמאי.

מקורבים להנהלת המוסדות ששוחחו עם "כיכר השבת", אמרו, כי ההחלטה שהתקבלה אצל הגאון הרב עדס נשיא המוסדות, היא סופית וברורה, ולא נראה כי החלטתו תשתנה.

"אנחנו מבינים שזה לא יהיה פשוט, אבל חינוך ילדינו וציות לגדולי ישראל - עומדים מול עינינו ככלל יסוד ראשון לפני כל טובת הנאה כזו או אחרת", הם מבהירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר