משואה בהמתנה

נשיא הונדורס שוקל שוב את הגעתו לישראל

לאור הביקורת שהובעה בישראל נגד הגעתו להדליק משואה בטקס יום העצמאות בהר הרצל, הנשיא חואן אורלנדו הרננדס, הודיע כי הוא שוקל מחדש את השתתפותו בטקס (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרננדס בפגישתו עם נתניהו (צילום: לע"מ)

נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדס, שוקל מחדש אם להגיע לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, שיתקיים ביום העצמאות, כך פורסם מוקדם יותר ב-ynet. על פי הדיווח מטעמו של נשיא הונדורס יצרו קשר עם נציגים במשרד החוץ והודיעו כי בעקבות הביקורת הרבה שהופנתה כלפיו ובעקבות האווירה הציבורית שנוצרה בישראל סביב הגעתו, הוא שוקל מחדש את השתתפותו בטקס, שיתקיים בשבוע הבא.

לאחר שוועדת טקסים וסמלים אישרה כי ידליק משואה ומשרד התרבות והספורט אף פרסם הודעה רשמית על ההזמנה - סערו הרוחות במערכת הפוליטית והצעד אף עורר ביקורת ציבורית נוקבת בקרב קהלים מסוימים, שטענו כי הדלקת משואה ביום העצמאות הישראלי היא מהלך שנועד לשרת צרכים פוליטיים ולהבטיח השתתפותו של ראש הממשלה נתניהו בטקס. באופוזיציה תקפו בחריפות את הונדורס והציגו אותו כאישיות מפוקפקת הפועלת נגד זכויות אדם בארצו לאור הפגנות שהיו שם לאחרונה.

הרננדס החל את דרכו הדיפלומטית בהשלמות בקורס מנהיגות חברתית של מכון מש"ב בשנת 1992 והוא בוגר מש"ב הראשון שנבחר להיות ראש מדינה. בדרך כלל נוכחותו של נשיא מדינה בטקס ממלכתי רשמי מחייבת גם את נוכחות ראש הממשלה ועל פי הדיווחים הזמנתו נועדה להכשיר את השתתפותו של נתניהו בטקס בניגוד לעמדת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

שרת התרבות רגב אמרה בשבוע שעבר: "ברוך הבא נשיא הונדורס. אני שמחה וגאה שנשיא הונדורס שהוא בוגר קורס של מש"ב יגיע לטקס ויתלווה למדליקת המשואה מטעם משרד החוץ. המרכז לשיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ הוא מנושאי הבשורה של מדינת ישראל, ככזו החותרת ל'תיקון עולם'. מש"ב מביא איתו לכל מקום על הגלובוס, בעתות מצוקה ובשגרה, את החוכמה והידע שקיימים בישראל, כדי להפוך את העולם כולו לטוב יותר. אני שמחה שהמרכז ישיא משואה במלאות 70 שנים למדינת ישראל".

רגב התייחסה היום גם לפרסום על כך שנשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדס, שוקל מחדש אם להגיע לטקס הדלקת המשואות ואמרה כי "אם הוא יחליט שלא להגיע לאור ההשמצות של החברים מהאופוזיציה ובראשם זנדברג, זה מכוער, זה מראה שאופוזיציה חברה לארגוני ה-BDS כנגד מדינת ישראל".

כזכור, בסיומה של מערכת הבחירות הסוערת בסוף השנה שעברה, הוכרז הרננדס כמנצח – בצל טענות עיקשות של האופוזיציה לזיופים ולשחיתות. על רקע זה פרצו הפגנות מחאה, ובהן נהרגו יותר מ-30 בני אדם. בנאום ההשבעה שלו בינואר קרא הרננדס לאחדות ולפיוס ומאז אכן נרגעו הרוחות במדינה הדרום אמריקאית.

הרננדס נחשב לידידה של ישראל וכן כידידו של הנשיא דונלד טראמפ. בשנים האחרונות חל שיפור גדול ביחסים בין ישראל להונדורס מה שהיווה את הבסיס להזמנה לטקס. לדברי בכירים במשרד החוץ ישנה חשיבות רבה לידידות הזו לאור קידום מעמדה של ישראל על ידי הרננדס בדרום אמריקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר