הסורים זועמים

סוריה: "תקיפת ישראל הייתה בתמיכת האמריקאים"

הסורים זועמים על התקיפה בשדה התעופה הצבאי בחומס והם פנו במכתב למזכ"ל לאו"ם בו הם מלינים על ה"תוקפנות הישראלית המתאפשרת בתמיכה האמריקאית" (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
צילומים מתוך הבסיס שהופצץ (צילום: סוכנות הידיעות הפדרלית FAN)

משרד החוץ הסורי העביר איגרת למזכ״ל האו"ם אנטוניו גורש וליו"ר מועצת הביטחון בנושא תקיפת שדה התעופה הצבאי במחוז חומס המיוחסת לישראל על פי מקורות זרים ובה נכתב כי "הפגיעה הישראלית הזאת מהווה תגובה עקיפה על הצלחות צבא סוריה בגירוש ארגוני הטרור החמושים מפרברי דמשק ובאזורים נוספים בסוריה".

עוד נכתב כי "ישראל ממשיכה באופיה התוקפני, שלא היה מתאפשר ללא התמיכה הבלתי-מסויגת של הממשל האמריקני והחסינות שהוא מספק לה כדי להמשיך בביצוע טרור מדינה ולאיים על השלום והביטחון באזור ובעולם".

כזכור, גורמים אמריקאים בכירים אמרו בתקשורת האמריקאית כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה הלילה בסוריה. גם הרוסים הצביעו על ישראל כאחראית לירי הטילים לעבר שדה התעופה.

מזכיר ההגנה האמריקני ג'ים מאטיס אמר היום שהוא לא פוסל "שום דבר" אחרי המתקפה של משטר אסד במעוז המורדים בדומא, שלפי החשד הייתה כימית. כשנשאל על ידי כתבים בפנטגון אם ארה"ב תפעל בצורה כלשהי, למשל בביצוע תקיפות אוויריות, השיב מזכיר ההגנה: "כרגע אני לא פוסל שום דבר".

לפני פגישה עם אמיר קטאר אמר מאטיס: "הדבר הראשון שאנחנו חייבים לבדוק הוא מדוע עדיין נעשה שימוש בנשק כימי - כשרוסיה הייתה ערבה להעברת כל הנשק הכימי. לכן אנחנו הולכים לעבוד עם בעלות הברית והשותפות שלנו, בנאט"ו, בקטאר ובכל מקום, ולטפל בנושא הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר