תביעת ענק נגד יוטיוב: אוספת מידע באופן לא חוקי

תביעה פדרלית מוגשת נגד ענקית הוידאו - יוטיוב בטענה כי החברה שבבעלות גוגל אוספת מידע על ילדים ונוער עד גיל 13 ללא אישור מההורים, דבר המנוגד לחוק (אינטרנט, דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

היום (שני) צפויות כ-20 קבוצות צרכניות להגיש תלונה לרשויות הפדרליות נגד חברת המדיה הענקית - "יוטיוב" בטענה שזאת הפרה חוקי פרטיות המגינים על ילדים המשתמשים במדיה שלה.

בכתב התלונה שאמור להיות מוגש ממש בשעות אלו נכתב כי "יוטיוב" הנמצאת בבעלות ענקית הטכנולוגיה גוגל, אספה דרך האתר הראשי שלה מידע על ילדים צעירים ובני נוער, ועל מידע זה הרוויחה החברה הון וזאת חרף העובדה כי החברה טוענת שהאתר שלה מורשה לכניסה רק לבני 13 ומעלה. את המידע אספה יוטיוב דרך שירי ילדים, סרטוני פתיחת קופסא של צעצועים וסרטי הנפשה הנצפים על ידי מיליוני ילדים ביום.

התובעים טוענים כי בכך מפירה החברה את החוק להגנת פרטיות ילדים ברשת, שהוא בעצם חוק פדרלי האוסר לאסוף מידע על ילדים עד גיל 13 ללא הסכמת הוריהם. הדרישה מצד קבוצות התביעה היא שתיפתח חקירה וענישה מצד רשות הסחר הפדרלית, האוכפת את החוק.

בראיון לניו יורק טיימס אומר ג'פרי צ'סטר, המנהל של המרכז לדמוקרטיה דיגיטלית, אחת הקבוצות שמאחורי התלונה "גוגל הרחיבה את השירות המכוון לילדים בארצות הברית ובעולם, בלי שום התייחסות לחוק ולאחריות שהוא מטיל עליה, הם חיים בעולם של פנטזיה דיגיטלית, והכחישו שהם מכוונים גם לילדים"

בתגובה לפרסום הגיבו בחברה על ידי מייל , בו נכתב כי טרם קיבלו את התלונה אולם "הגנה על ילדים ומשפחות תמיד נמצאת אצלנו בעדיפות עליונה. אנחנו נקרא את התלונה בעיון ונחליט אם יש דברים שעלינו לשפר. יוטיוב איננה לילדים – השקענו רבות ביצירת אפליקציית 'יוטיוב לילדים' כחלופה המיועדת ספציפית לילדים", לשון התגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר