לא מתאבלים? נח טוניק עונה לישראל כהן

בעקבות הסרטון שמופץ בשעות האחרונות בו מסביר כתב כיכר השבת ישראל כהן את עמדת החרדים שלא עומדים בצפירת יום הזכרון, מביא נח טוניק את העמדה שלטענתו רווחת יותר (חרדים)

(צילום: כיכר השבת. מוזיקה: www.bensound.com)

שלום חברי למערכת כיכר השבת, ישראל כהן.

ראיתי את הוידאו הפרובוקטיבי שלך והנני כאן כדי להשמיע קול אחר משלך, ברשותך.

שנינו עם חולצה לבנה, אולי שלך קצת יותר סגורה אבל שנינו נמצאים תחת המטריה שנקראת "חרדים". ואתה יודע מי עוד נמצא כאן איתנו תחת המטריה? בא תכיר - חרדים עובדים, כמוך אגב, שאת הילדים שלהם לא מקבלים לחיידרים, ספרדים מעיירות פיתוח שאינם מתקבלים לסמינרים, חרדים מקורבים שיתקבלו לאן שרק ירצו, ומפגיני הפלג הירושלמי שברגעים אלו מטנפים עליך ואת רחובות ירושלים. אז לאיזה חרדים בדיוק התכוונת כשאמרת חרדים?

"הסיפור החרדי הוא לא הסיפור הציוני ולכן אין מה לשמוח ואין מה להתאבל"

אנחנו לא מתאבלים? אתה מסביר ששמירת התורה והמצוות היא זו ששומרת עלינו כאן בארץ מוקפת אויבים, אז דבר ראשון היה לי יותר נח לשמוע את זה מאברך כולל שתורתו אומנתו, ושכל חייו שקוע בדל"ת אמות של הלכה, אבל אתה יודע מה, אדם כזה בחיים לא יוציא משפט כזה מפיו, וגם לא יחשוב אותו בליבו. הכרת הטוב מחייבת אותנו ולא משנה מה דעותינו להרכין ראש ולהתאבל על כל יהודי שנרצח או נהרג עבור האדמה הקדושה הזאת.

גם אני מאמין שהתורה היא בסיס קיומנו כאן ובכלל, אבל לא פחות ממני וממך מאמינים בזה עשרות אלפי חיילים חרדים ודתיים ששילבו את אמונתם זו יחד עם הקרבה פיזית למען הבטחון שלך, שלי, ושל כולנו.

הסרטון של ישראל כהן שעורר סערה:

"לא כך צריך לזכור"

לאי העמידה בצפירה היו לך טענות שונות, ואיך אמרה לי פעם אשה חכמה? כשיש לך שתי תשובות על שאלה אחת סימן ששתיהן לא נכונות.

כי אם אין מה לזכור מה זה משנה מהי הדרך הנכונה לזכור?

"לעמוד בצפירה זה חוקות הגויים"

הגדרת האיסור אינו כל דבר שגויים עושים, כי אם כן גם היה אסור לנו לאכול גבינה צהובה, או לנסוע באוטובוס, אלא רק דברים שגויים עושים בלי טעם, או דבר שהם עושים לשם פריצות, אך דברים שיש בהם טעם, כמו לעמוד לכבוד אנשים שמתו, אין בכך איסור.

במהלך שנותיי בישיבות השונות עברתי תחת שבט חינוכם של רבנים שונים וחלקם בעלי דעות קיצוניות משלך, אבל כולם, ללא יוצא מן הכלל היו בדעה כי במידה ובשעת הצפירה אתה מתהלך במרחב ציבורי אתה חייב לעמוד, מאחר והליכה בשעה שכולם עומדים תגרום לחילול השם, ולצער למשפחות השכולות - אז לעמוד ולפרסם את זה שאתה לא מתכנן לעמוד, אני לא מבין באיזו צורה זה אמור להועיל למישהו מהצדדים, חוץ מלצד הוויראלי שברוך השם עושה את העבודה יופי.

"אנחנו לא כופים עליכם לקרוא משניות, אל תכפו עלינו לעמוד"

זה משפט סופר מגניב וקליט, אבל אתה פותח פה תיבת פנדורה של שבת, חמץ בפסח, יום כיפור ושאר סממני דת שנתפסים בעיני הצופים ככפיה דתית שלא תעשה טוב לאף אחד מהצדדים, כמובן חוץ מלעיתונאים"

אז אני נח טוניק ואני ועוד רבים וחרדים ממני הולכים לעמוד בצפירה ולשמוח, לפחות בלב ביום העצמאות. אהה וגם נקרא תהילים, נלמד משניות וניתן צדקה - טובים השניים, לא?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר