עצמאות למדינת ישראל

סוער בהונג קונג: רבנים חרדים נגד הופעת זמרת שמאלנית

רבנים חרדים בהונג קונג יוצאים נגד הופעתה הצפויה של הזמרת אחינועם ניני, בחגיגות העצמאות למדינה • הרב מעודד: "ידועה בהתבטאויותיה נגד מדינת ישראל, נגד חיילי וחללי צה"ל" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ניני על רקע הופעה. אילוסטרציה (צילום: Gili Yaari/Flash90, shutterstock)

פרסום ראשון: רבנים חרדים יוצאים נגד הופעתה של הזמרת אחינועם ניני שצפויה להתקיים בהונג קונג על ידי הקונסוליה הישראלית לרגל חגיגות ה-70 למדינת ישראל, באירוע שייערך בתמיכת ארגונים קהילתיים ונדבנים יהודים ציונים.

ל'כיכר השבת' נודע כי רבנים ונדבנים החלו בקמפיין חריף נגד הגעתה של ניני להופעה לרגל יום העצמאות לאחר שזעמו על התבטאויותיה הפוליטיות השמאלניות.

בשיחה עם אבי נגר, יהלומן יהודי, שהתבקש מטעם הקונסוליה לתרום לאירוע אך סירב, הוא מסביר כי "אחינועם ניני היא פרובוקטורית אשר דוגלת בערכים הנוגדים את הציונות ויוצאת נגד ערכי הציונות, נגד מדינת ישראל ונגד ממשלת ישראל, נגד ערכים של עם ישראל".

נגר הוסיף בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "אני לא מבין כיצד מדינת ישראל מביאה אומנים שמדברים בגלוי נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל להופיע ביום שנועד לכבד ולהאדיר את מדינת ישראל? הקהילה היהודית תילחם מלחמת חורמה עד לביטול הופעתה".

רבני הקהילה היהודית שעורבו בנושא הפנו מכתב לקונסולית הכללית של ישראל בהונג-קונג, אהובה שפילר, בו הם דורשים לבטל את הופעתה של ניני.

רבה הראשי של הקהילה היהודית, הרב נתנאל מעודד, כתב במכתבו: "בשם חברי קהילת ציון הונג קונג 'שובה ישראל' אנו מביעים זעזוע עמוק, מורת רוח ושאט נפש מהזמנתה של הזמרת אחינועם ניני ע"י הקונסוליה הישראלית בהונג קונג לרגל חגיגות שבעים שנה לעצמאות מדינת ישראל".

מכתבו של הרב מעודד

"הגברת הנ"ל ידועה בהתבטאויותיה נגד מדינת ישראל, נגד חיילי צה"ל וחללי צבא הגנה לישראל ובכל דבר הקדוש לעם היהודי", הוסיף הרב, "אנו מבקשים בזאת לבטל את הזמנתה של עוכרת ישראל זאת ובפרט שהזמנתה ממומנת מכספי מדינת ישראל ומכספים של תורמים מהקהילה שתרמו בתום ליבם ובלא שידנו למה ר"ל הם תורמים. הופעתה מול התנגדותה העזה של הקהילה היהודית בהנוג קונג תיצור פרובוקציות וחילול ה' בעיני הממשל המקומי, וקרע בין הקהילה היהודית לבין הקונסוליה".

גם הרב מאיר אזרזר רב קהילת 'שובה ישראל' הפנה מכתב לקונסולית בדרישה לבטל את הופעתה של אחינועם ניני: "ברצוננו להביע שאט נפש, חרון אף ובושה. הונג קונג היא פנינת חמד, מקום שיש אהבה וכבוד לעם ישראל וממשלת ישראל, אנו מבקשים בכל לשון של בקשה, נא לבטל באופן מידי את השתתפותה של הזמרת הנ"ל".

מכתבו של הרב אזרזר

מלשכת סגנית השר ציפי חוטובלי נמסר ל'כיכר השבת': "מבדיקה שערכנו עולה כי מושלת הונג קונג הזמינה את הזמרת אחינועם ניני. הקונסוליה הישראלית לא יזמה את ההזמנה ולאורך כל הדרך הייתה שקיפות מלאה אל מול הקהילה היהודית בנוגע לאירועי יום העצמאות".

עוד הוסיפו כי "קבלת הפנים הרשמית לחגיגות השבעים תלווה בהופעה של הזמרת, כאשר מימון ההופעה לא נעשה על ידי משרד החוץ אלא באמצעות מכירת כרטיסים לקהל הרחב ככל אירוע מסחרי אחר".

מנהלה האישי של אחינועם ניני, עופר פסנזון, הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "יש לה 30 שנות קריירה בחו"ל. מעולם לא קיבלתי אישור מרב לסגור חוזה מול אמרגן מקומי. אם לרב יש בעיה, שידבר עם האמרגן המקומי. מי הוא בכלל? יש לי חוזה עם אמרגן מקומי מי שרוצה מגיע ומי שלא רוצה לא מגיע. לא מכריחים אף אחד לראות את אחינועם ניני.

"הקונסוליה פנתה לאנשי עסקים בבקשה להיות ספונסרים תמורת פרסום, אף אחד לא נותן כאן תרומה, אף אחד לא נתן תרומה. אם רב מסוים לא רוצה להגיע, שלא יגיע. זו הופעה מסחרית רגילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר