יקבל את התרופה

הילד בן ה-11 ניצח את קופת חולים 'כללית'

עדי גולשמידט הצעיר ניצח בבית המשפט את קופת חולים כללית שתחויב לממן לו את התרופה החדשנית והיקרה עבור מחלת ניוון השרירים הקשה ממנה הוא סובל (חדשות, בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עדי גולדשמידט עם אמו (צילום: באדיבות המשפחה)

הילד עדי גולדשמידט בן ה-11 שחולה בניוון שרירים מסוג 'דושן' ניצח בבית הדין לעבודה את קופת החולים הכללית שתחויב לממן עבורו את התרופה היקרה בשווי מיליון דולר לשנה, כך על פי הדיווח ב-ynet.

עדי, תושב המושב מסלול בדרום, אובחן כבר בגיל צעיר כחולה במחלה איומה - ניוון שרירים מסוג דושן, ועל פי חוות הדעת של הרופאים זקוק לקבל את התרופה החדשה יחסית - 'אקסונדיס 51' שאינה נמצאת בסל התרופות. עדי ומשפחתו פנו כמה וכמה פעמים לוועדת החריגים של קופת החולים כללית וביקשו לקבל את הטיפול שיכול להציל את עדי הקטן.

בחודש ספטמבר 2016 אישר מנהל המזון והתרופות האמריקאי את התרופה אקסונדיס 51 ונקבע כי נטילתה מעכבת משמעותית את הידרדרות המחלה בהיבט הקליני, ולמעשה מאריכה את חיי החולים בה. בהיעדר טיפול בתרופה היה צפוי עדי לאבד בתוך כשנה את יכולת ההליכה שלו, יכולת הנשימה העצמאית שלו עד למותו הצפוי בסוף שנות ה-20 לחייו.

קופת חולים כללית טענה מנגד, כי מדובר בבקשה למימון התרופה היקרה ביותר שאי פעם הוגשה לוועדת החריגים, שעלותה היא כמיליון דולר לשנה למבוטח בודד. עוד הקדימה והוסיפה, כי לפני חודשים ספורים, דחתה ועדת הסל הממלכתית בדיוניה לקראת הרחבת סל התרופות, את הכנסת התרופה המבוקשת לסל התרופות, וזאת בשל עלותה העצומה, ולכן אם בית המשפט ייעתר לבקשה, משמעה יצירת "מסלול עוקף סל", תוך התעלמות מעמדת ועדת הסל.

אולם, למרות טענות הכללית, השופט שגב קיבל את טענת משפחת גולדשמידט, שמיוצגת על ידי עורך הדין גילעד רוגל מטעם עמותת קרן דולב לצדק רפואי, וקבע כי הכללית תספק לעדי הקטן את התרופה היקרה שתאריך ותשפר את איכות חייו.

"לאחר שנתתי את דעתי לטיעוני הצדדים באתי לכלל מסקנה כי דין התביעה להתקבל, וכי בנסיבות העניין אין להורות על השבת העניין לדיון מחודש בוועדת החריגים", כותב השופט אורן שגב מבית הדין האזורי לעבודה בפסק הדין, "אלא לחייב את הנתבעת לממן לתובע את הטיפול, חרף עלויותיו הגבוהות מאוד".

תגובת הכללית: "הכללית שבה וקוראת למשרד הבריאות לפעול להרחבת סל הבריאות, כך שכל חולה הזקוק לתרופה חיונית, שאין לה כל חלופה אחרת, יוכל לקבלה במסגרת סל הבריאות. חיוב הקופה במימון התרופה, ללא הקצאת תקציב מתאים, עומד בניגוד להוראות חוק הבריאות ומוביל לניהול מאבקים משפטיים בנוגע לתרופות שנדחו בוועדת הסל בשל מחירן המופרז - מדובר בתרופה היקרה ביותר שנידונה אי פעם בוועדה הסל. אנו נלמד את פסק הדין ומאחלים רפואה שלמה לעדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר