מהיר ויעיל

משרד התחבורה בבשורה של ממש עבור בעלי תג נכה

בעלי תג לרכב שהחליפו את הרכב נאלצו להתמודד מול זמני המתנה ארוכים שאילצו אותם להתנייד על אף הקושי הרב שלהם. התקנה החדשה תעזור להם ולמשפחות (תחבורה)

דו"ח חניה (אילוסטרציה) (צילום: פלאש 90)

בשורה ענקית לעשרות אלפי בעלי תג חניה לנכה בארץ. על פי הדיווח ב-ynet, החל מיום ראשון הקרוב לא ייאלצו בעלי תג נכה לרכב להמתין עד לקבלת תג חדש במידה והחליפו רכב וזאת בשל תקנה חדשה שהתקבלה במשרד הרישוי, לפיה על התגים לא יהיה מספר של כלי רכב ספציפי, כך שעל ידי הודעה אחת יתעדכן מספר הרכב הזכאי להטבות שמקנה התג.

עד כה, אדם שהחליף רכב נאלץ להמתין שבועות וחודשים עד לקבלת התג המעודכן על הרכב החדש, במהלך הזמן הזה אסור היה להם להחנות את רכבם בחניות המיועדות לנכים, על אף שזה הדבר שעזר להם להתנייד במרחב הציבורי באופן קל יחסית. בנוסף, בני המשפחה של הנכים לא היו יכולים בתקופה זו להסיע את ילדיהם/ הוריהם במכונית המשפחתית.

תאריך ההנפקה עד היום כלל הנפקת תג הכולל את מספר הרישוי של כלי הרכב החדש. כשלצורך כך הם נדרשו להגיש בקשה במשרד התחבורה, והתגים, שמיוצרים בבית דפוס בקיבוץ בארי שבעוטף עזה, נשלחו בדואר. ובדואר כמו בדואר דברים קורים לאט, וכשמדובר בקושי בהתניידות כל יום הוא מעמסה כבידה.

בשיחה עם 'כיכר השבת' סיפר י. ט. כי הוא נושא תג נכה על רכבו בכדי לעזור לסבתו המבוגרת להתנייד בקלות, "לאחר תאונה שעברתי עם רכבי נאלצתי להחליף את הרכב והגשתי בקשה לתג מעודכן, חיכיתי קרוב לחודשיים לתג, כשבחודשיים הללו סבתי נאלצה לוותר על הרבה בדיקות ויציאות בשל קושי ההתניידות. התקנה החדשה באה כמו מים צוננים, והיא חשובה ביותר עבור ציבור הנכים".

מנכלי"ת משרד התחבורה קרן טרנר אייל, אמרה: "ההסדר החדש יקל באופן משמעותי על ציבור הנכים הזכאים לתג חניה לנכה, וימנע ביורוקרטיה מיותרת ועוגמת נפש לרבים מהם"

מהיום תתאפשר לפקחי החנייה של הרשויות המקומיות גישה ישירה למאגר כלי הרכב הזכאים לתג נכה ואכיפת חניית הנכים שמבוצעת באמצעות פקחים המתבססים על מספרי הרישוי המצוינים על גבי תג הנכה, אותם הם מצליבים מול מאגר כלי הרכב הזכאים של משרד התחבורה, תיפסק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר