אטימות הדוחות בבני ברק

ההנחייה המקוממת של זייברט נחשפת: נכה? רק עם קביים

א.ח., בעל תו נכה, החנה את רכבו באדום לבן בבני ברק - לטענתו, לפי החוק - אך נקנס ע"י העירייה, בזכות המצלמות. העירייה טענה כי לפי הוראת זייברט - נכה הוא רק מי שהולך עם קביים (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מצלמת אבטחה)

סאגת הדוחות האינסופיים המחולקים בעיריית בני ברק, הן באמצעות פקחי תנועה והן באמצעות מצלמות ,לא נגמרת. אלא שהסיפור שהגיע לידי 'כיכר השבת' מעורר סימני שאלה על מדיניות העירייה, כאשר תגובת העירייה מקוממת שבעתיים.

א.ח. (השם המלא שמור במערכת) בעל תג חניה לנכה, הגיע החודש לצורך קנייה דחופה במרכז הקניות ברחוב אהרונוביץ' בבני ברק. א. לצורך הליכה מרוחקת, מוכרח להיעזר בקביים, בשל כך החנה את רכבו בסמוך לחנות, במקום המסומן באדום לבן, הדליק ווינקרים ויצא מהרכב. אלא שא. הופתע לגלות בתיבת הדואר דו"ח מעיריית בני ברק על סך 250 שקלים.

הדו"ח ניתן בשל העמדת רכב במקום המנוגד לחוק. א., לו יש תו נכה, הגיש ערעור לעיריית בני ברק. טענתו הייתה כי העמדת רכב עם תג נכה בסמוך למקום בו לא מצוי מקום אחר שהחניה בו מותרת או שהוא לא פנוי בזמן החניה, מותרת לזמן קצר.

כלל נוסף הוא כי במידה והחניה נעשית באופן שאין בה סיכון לעוברי דרך ואין היא מונעת מעבר חופשי להולכי רגל, לעגלות ילדים או לעגלות נכים, ואינה גורמת להפרעה ממשית לתנועה הרי שהיא מותרת לבעל תג נכה. בשל כך דרש א. את ביטול הדו"ח, אך תשובת העירייה הדהימה אותו.

התשובה המקוממת ניתנה גם במענה לפניית 'כיכר השבת' ומלמדת על המדיניות המחמירה של העירייה בחלוקת דוחות ללא אבחנה, באמצעות המצלמות שהותקנו ברחובות הראשיים בעיר.

וכך נכתב: ‏"מדובר בחניה ברחוב אהרונוביץ' 15, במקום מסומן "אדום לבן". בסרטון, נראים שני אנשים יוצאים באורח תקין".

עוד נכתב כי "ישנה הנחיה של חנוך זייברט, ראש העיר, לביטול דו"ח נכה, רק אם בסרטון נראה אדם יוצא בקביים, ומהסיבה הזו נדחה הערעור של בעל הרכב".

מתשובת העירייה אנו למדים כי לבעל רכב המחזיק בתג נכה לא מספיקה צליעה או הליכה איטית אלא הוא חייב להיעזר בקביים על מנת לממש את זכויותיו המגיעות לו מתוקף החזקת תג הנכה.

יצוין כי פעם אחר פעם חונה רכבו של ראש העיר חנוך זייברט באופן אסור במקומות שאינם מותרים לחניה, כפי שסוקר ב"כיכר השבת", כגון חניות נכה, ומקומות המסומנים באדום לבן וזאת באופן שיטתי ורציף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר