חברות התעופה הותרעו

אזהרה מפני מתקפת טילים בסוריה ב-72 השעות הקרובות

על רקע רוחות המלחמה חסרות התקדים במשולש ארה"ב-סוריה-רוסיה, מפרסם הארגון האירופאי לבטיחות אווירית התרעה לחברות התעופה הבינלאומיות מפני מתקפה בימים הקרובים (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

הארגון האירופאי לבטיחות אווירית, יורוקונטרול (EUROCONTROL), מזהיר את חברות התעופה בעולם מפני אפשרות של מתקפה בסוריה במהלך שלושת הימים הקרובים.

בהודעת הארגון הנחשב, בו חברה גם ישראל, נכתב: "עקב האפשרות לתקיפות אוויריות לתוך סוריה באמצעות טילי אוויר-קרקע או טילי שיוט במהלך 72 השעות הקרובות, והאפשרות של הפרעה לסירוגין למערכות הניווט והקשר, יש לקחת בחשבון את הצורך בתכנון הטיסות באזור מזרח הים התיכון".

האזהרה ממחישה את החשש הגובר מפעילות צבאית יוצאת דופן במרחב האווירי בכל האזור, זאת בשל העובדה כי היא מתייחסת גם לאזור שמחוץ למרחב האווירי שנשלט מבירת סוריה.

יצוין, כי גם ארה"ב, אנגליה, גרמניה וצרפת פרסמו התרעות מוקדמות לחברות התעופה הראשיות שלהן, שלא לטוס מעל מרחביהן האוויריים של סוריה ולבנון.

נשיא רוסיה, בימים אחרים: "הדיאלוג הרוסי-אמריקני ישרת את שתי המדינות במציאת פתרונות לבעיות ביטחון בינלאומיות" (צילומסך: מתוך 1791L ביוטיוב)

ההתרעות הללו באות כמובן על רקע רוחות המלחמה חסרות התקדים במשולש ארה"ב-סוריה-רוסיה, כשבשעות האחרונות אלו באו לידי ביטוי כזכור בציוציו של נשיא ארה"ב טראמפ.

בין היתר הוא כתב: "רוסיה הבטיחה ליירט את כל הטילים שנשגר לסוריה. תתכונני רוסיה, מכיוון שהם יגיעו - נחמדים, חדשים וחכמים!", זאת כעונש על ההתקפה הכימית של הכוחות הסוריים נגד אזרחים מורדים.

זמן מה לאחר מכן, בתגובה ל"הצעת" טראמפ לרוסיה להפסיק את מרוץ החימוש בין המדינות, אמרה דוברת משרד החוץ הרוסי: "רעיון נהדר, אולי כדאי שארצות הברית תתחיל עם פירוק הנשק הכימי שהיא מחזיקה".

בתוך כך, מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם מדווח בשעה האחרונה כי צבא אסד מפנה את נמלי התעופה ובסיסי חיל האוויר, מחשש לתקיפה אמריקנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר