כך ניצל הבחור היהודי

הדיינים מאוסטרליה בישרו לרב הראשי: החתונה עם הגויה בוטלה

דייני בית הדין בסידני שבאוסטרליה נועדו עם הגאון רבי דוד לאו וחשפו בפניו סיפור מדהים על בחור יהודי שעמד להתחתן עם גויה וברגע האחרון חזר בו בזכות... הרב לאו (חרדים, עולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
הדיינים במעון הרב הראשי (צילום: כיכר השבת )

הגאון רבי יהורם אולמן אב"ד ביה"ד בסידני אוסטרליה, הגיע אמש (רביעי) יחד עם דייני בית הדין, כשאליהם נלווים שלושה דיינים חדשים שהוסמכו בימים אלו למעונו של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו.

הרב אולמן סיפר לגר"ד לאו על ההתפתחויות בקהילות היהודיות באוסטרליה, בהם ערך הרב הראשי ביקור חיזוק לפני חודשים ספורים.

הרב שמע מהרב אולמן ומדייני ביה"ד על שאלות בדיני כתובה שהתעוררו בבית דינם, וכן נידון הלכתי לגבי גיור כשהם מבקשים את הכרעת הרב הראשי.

לאחר שהרב אולמן הציג בפני הרב לאו את הדיינים החדשים, כשהם מקבלים את ברכת הדרך מהרב הראשי לקראת תחילת כהונתם בביה"ד באוסטרליה, סיפרו לרב הראשי סיפור מרתק שהתרחש באוסטרליה.

וכך סיפרו הדיינים: בתקופה האחרונה התברר בקהילה היהודית על בחור יהודי שמתכוון להנשא לנכריה מהאזור, וכל המאמצים שנעשו לדבר על ליבו עלו בתוהו.

ואז נוצר הקשר עם הורי הבחור, שמקום מגורם היה בעבר בעיר מודיעין, בה כיהן הגר"ד לאו כרב העיר, הורי הבחור סיפרו לו כי לפני שנים ישבו שבעה על אמם בעיר מודיעין, כשבאחד מימי השבעה הגיע לנחם אותם רב העיר דאז הגר"ד לאו, שניחם וחיזק את המשפחה.

לדבריהם, מסתבר שביקור התנחומים של הגר"ד לאו הותיר רושם חזק על המשפחה שהוביל לתוצאה בלתי צפויה, כשהורי הבחור פנו לבנם והוכיחו אותו: "איך אתה מעז לחשוב בכלל על חתונה עם בחורה שאינה יהודיה, כאשר המשפחה שלנו קשורה כ"כ ליהדות ולרבנים"? "אפילו הרב הראשי הגיע בעבר לבית שלנו", הוסיפו ההורים להוכיח את בנם.

הרב אולמן הוסיף כי "מתברר שהתוכחה של ההורים הצליחה מעבר למשוער, ושבעקבות ביקור התנחומים של הגר"ד לאו, החתן היהודי ביטל את החתונה עם הנכריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר