סבלו של הפליט

הסורי שתקוע מעל לחודש בשדה התעופה

כבר 37 ימים שהוא תקוע בנמל הבינלאומי בבירת מלזיה, וכמה מדינות סירבו שייכנס אליהן. חסן אל קונטאר סירב להתגייס לצבא אסד ומבוקש במולדתו: "אין פתרון" (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חסן אל קונטאר (צילום: מתוך הסרטונים שהפיץ)

מלחמת האזרחים בסוריה ייצאה לעולם מיליוני פליטים שחלקם סובלים רבות אחד מהם הוא גבר סורי המספר שהוא תקוע בשדה תעופה במלזיה כבר יותר מחודש, אחרי שבקשותיו להיכנס לכמה מדינות נדחו. הסורי, שנואש לעזוב את שדה התעופה בקואלה לומפור, מתחנן לעזרה כדי שייחלץ מהכלא הדיפלומטי אליו נקלע.

חסן אל-קונטאר פרסם סרטונים ביוטיוב ותיאר בהם את מצוקתו. לפני 37 ימים הוא הגיע לטרמינל בשדה הבינלאומי בקואלה לומפור. הוא תכנן לנסוע ממלזיה לאקוודור, שם קיווה להישאר ללא צורך בוויזה. הוא קנה כרטיס טיסה, אך אקוודור מנעה ממנו לעלות אל הטיסה.

חסן בן ה-36 לא קיבל אישור להיכנס לקמבודיה, או לעזוב את שדה התעופה ולשהות במלזיה. כתוצאה מכך, כבר יותר מחודש הוא תקוע בטרמינל. "אני מרגיש בודד, חלש, לא רצוי ודחוי. אף אחד לא מקבל אותי", אמר באחד הסרטונים ביוטיוב.

"אני לא יודע מה לעשות. יצרתי קשר כמעט עם כל ארגוני זכויות האדם. הם חזרו אליי ואמרו שהם לא מסוגלים לעזור לי", סיפר. "אין להם פתרון. גם לי אין פתרון". קונטאר הוסיף שהוא לא יכול לחזור לסוריה. הוא מבוקש במולדתו אחרי שסירב להתגייס לצבאו של אסד.

לפי דיווחים שונים, קונטאר עבד באיחוד האמירויות, וגורש למלזיה בינואר 2017. הוא נשאר במלזיה מעבר לשלושת החודשים שוויזת התייר שלו אפשרה, נכנס "לרשימה השחורה" ולא רשאי להמשיך לגור במדינה.

אז, לפי הדיווחים, הוא טס לקמבודיה אך לא קיבל אישור להיכנס למדינה. ב-7 במרס שב לשדה בקואלה לומפור. מאז הוא תקוע בטרמינל ה"לואו קוסט", אוכל ארוחות שתורמות לו חברות התעופה ומתרחץ בשירותים של שדה התעופה. דוברת בסוכנות האו"ם לפליטים מסרה שהסוכנות "מודעת למצבו ותפנה אליו ולרשויות". ברשויות ההגירה המקומיות סירבו להגיב לפניות העיתונאים אליהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר