פגישה גורלית? האמריקאים מכינים תקיפה

על פי דיווחים של גורמים אמריקאים, בפגישה שנערכת בבית הלבן בין הנשיא למזכיר ההגנה ויו"ר המטות המשולבים, דנים באפשרות לתקיפת שמונה מטרות צבאיות בסוריה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מתכוננים למלחמה? מזכיר ההגנה האמריקני ג'ים מאטיס וג'וזף דנפורד, יו"ר המטות המשולבים, מגיעים היום (חמישי) לבית הלבן לדיון מיוחד עם הנשיא דונלד טראמפ באפשרות של תקיפה אמריקאית בסוריה. הנשיא שכבר איים אתמול על מתקפה קרובה אמר היום לכתבים ש"בקרוב מאוד" תתקבל החלטה אם ארה"ב תתקוף בסוריה, בתגובה לטבח של בשאר אסד שלפי החשד היה כימי. "אנחנו בוחנים את המצב ברצינות רבה ומקרוב מאוד, ונראה מה קורה", אמר טראמפ.

גורם אמריקני אמר לרשת CNBC שארה"ב אכן שוקלת לתקוף שמונה יעדים פוטנציאליים בסוריה. לדבריו, בין היעדים נמצאים שני שדות תעופה סוריים, מכון מחקר ומתקן לנשק כימי בו ככל הנראה מחזיק אסד את הנשק האסור.

דיווחים על מלחמה אפשרית נשמעים גם מאירופה, אחר הצהריים זימנה ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, את חברי הקבינט שלה לשיחה על פעולה צבאית משותפת עם צרפת וארה"ב בסוריה. העיתון "דיילי טלגרף" דיווח כי מיי הורתה לצוללות בריטיות לנוע לכיוון סוריה עד לטווח שיאפשר להן לירות טילים נגד הצבא הסורי.

הגורם ששוחח עם רשת CNBC אישר דיווחים קודמים לפיהם הצבא הסורי העביר ציוד רב מבסיסי חיל אוויר לבסיסי חיל אוויר רוסיים בסוריה, מתוך הערכה שארה"ב לא תעז לתקוף את הבסיסים של רוסיה באזור. בשנה שעברה תקף טראמפ בעשרות טילי טומהוק את הבסיס שממנו המריאו המטוסים הסוריים שביצעו את המתקפה הכימית באידליב.

לא רק הצבא הסורי נערך לתקיפה, אלא גם הכוחות של בעלות הברית של סוריה במלחמה - רוסיה, חיזבאללה ואיראן. שתי האחרונות, כך דווח, פינו מוצבים מחשש לתגובה אמריקנית לאור האיומים הברורים למדי של הנשיא.

היום אמר יו"ר ועדת הביטחון בפרלמנט הרוסי, ולדימיר שמאנוב, שספינות רוסיות עזבו את נמל טרטוס שבסוריה מחשש לתקיפה אמריקנית קרובה. סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" דיווחה כי שמאנוב ציין שמדובר בנוהל שגרתי במקרים של איומי תקיפה. "רוסיה תגן על אנשיה בשטח, בוודאי", אמרה מריה זחרובה, דוברת משרד החוץ הרוסי, לסקיי ניוז.

מנגד, הסורים מנסים להנמיך את הלהבות שהולכות ומתקרבות אליהם. נשיא סוריה אסד אמר היום שפעולה של המערב רק תערער עוד יותר את היציבות במזרח התיכון. "עם כל ניצחון שמושג בשדה הקרב, הקולות והמעשים של כמה ממדינות המערב גוברים בניסיון לשנות את כיוון העניינים... הקולות האלה וכל פעולה אפשרית שינקטו לא יתרמו דבר חוץ מהגברת חוסר היציבות באזור, ויאיימו על השלום והביטחון בעולם", אמר אסד.

סוריה ורוסיה מכחישות בינתיים שאסד עשה שימוש בנשק כימי נגד אזרחיו בדומה, אך המערב מתעקש שכך היה. בשבת יתחיל צוות של מומחים מהארגון הבינלאומי למניעת הפצת נשק כימי בחקירה באזור המתקפה, אך לא ברור אם הוא יצליח בתנאים באזור להגיע למסקנות ברורות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר