סרטון הירי - והשמחה

הפלסטיני שנורה, כועס: "החיילים צחקו עלי"

תושב חאן יונס בשם אבו-דקה, מספר כי הוא הפלסטיני שתועד נורה על ידי צלף צה"ל בגבול הרצועה, תוך קריאות שמחה מצד הישראלים, ומתאר כמה הוא נפגע מכך... (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אבו דקה. מרגיש פגוע מחיילי צה"ל (צילום: מתוך ynet)

תאמר אבו דקה, בן 28 מחאן יונס שברצועת עזה, טוען כי הוא הפלסטיני שתועד בסרטון הצלף שפורסם בתחילת השבוע, בו נראה צלף של צה"ל פוגע בו - ואת חבריו מריעים לאחר מכן.

בריאיון הערב (חמישי) ל-ynet, הוא מספק את גרסתו לאירוע, שלדבריו התרחש ביום שישי לפני כשלושה חודשים: "זו הייתה צעדה לא-אלימה נגד ההחלטה של טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל. הגעתי לאזור הגדר עם החברים שלי, המפגינים יידו אבנים והחיילים השיבו בירי".

"כ-20 מטרים לפני עמדו כמה צעירים", ממשיך אבו דקה ומתאר, "התקרבתי אליהם והתחלתי לצעוק לעברם שיחזרו על עקבותיהם. עמדתי במקום, ואז ירו בי ברגל".

העזתי טוען, כי המפגינים במקום לא היו חמושים וכי הוא לא יידה אבנים לפני שנורה. לאחר שנפצע מהירי, הוא פונה לבית חולים, שם טופל, וכיום רגלו הימנית מקובעת בגבס והוא נעזר בקביים .

סרטון הירי - והשמחה (צילום: מתוך ynet)

הסרטון, שעורר סערה בצד שמאל של המפה הפוליטית בישראל ובכלי התקשורת, הסעיר גם את מי שמככב בו: "ראיתי את הסרטון הזה 50 פעמים", אמר אבו דקה ל-ynet, "ובכל פעם אני מתפוצץ מכעס מזה שהם צחקו עלי כשנפלתי לקרקע. הם אומרים שאנחנו הטרוריסטים, אבל הם למעשה הטרוריסטים. הם מתנהגים כמו חיות, הם הטרוריסטים".

יצוין, כי אבו דקה הדגיש בראיון כי למרות נכותו הוא עדיין מקפיד להגיע לאחרונה להפגנות קמפיין "צעדת השיבה" של חמאס בימי שישי, אך הוא "שומר מרחק מהגבול מחשש ששוב יפגע".

כזכור, בתחקיר הראשוני של צה"ל שנערך השבוע לאחר פרסום הסרטון שהסעיר, עלה כי מתועד בו "חלק קצר מההתמודדות עם הפרת סדר אלימה, שכללה זריקות אבנים וניסיונות חבלה בגדר, ונמשכה כשעתיים. במהלך הפרת הסדר ננקטו צעדים רבים לפיזורה, לרבות כריזה וקריאה לעצירה, הפעלת אמצעים לפיזור הפגנות וירי לאוויר. משכל אלה לא הועילו בוצע ירי של כדור בודד לעבר אחד החשודים בארגון והובלת האירוע כשהוא נמצא מטרים ספורים מהגדר. כתוצאה מהירי הוא נפגע ברגלו ונפצע".

לדברי צה"ל הסרטון צולם על ידי חייל שאינו שייך לכוח שביצע את הירי, וקריאות השמחה והצהלה שנשמעים בו - יבדקו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר