האמת מאחורי שבאבניקים / הרב יאיר נחום

אם תהיתם, כיצד אפשר להשפיע על ה"בן החמישי". המאמר כאן מגיש כלי מחולל שינוי בעיקר פנימי שלבסוף משפיע באופן מרתק גם על העולם החיצוני. בדוק ומנוסה (יהדות, אקטואליה)

הרב יאיר נחום | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נסעתי ברכב כמו כולם, עד שעצרתי את הרכב ברמזור אדום, ואז לפתע שמעתי -פיצוץ- עם מכה אדירה שחבטה ברכב. ושניות אחרי, מישהו דפק לי בחלון תוך כדי צעקות ה-ל-ו, ה-ל-ו. קטע זה סיפרתי, ובשיאו של דרמה שתקתי שניות ארוכות. וכשהציבור ציפה להמשך, המשכתי - המעשה לא היה ולא נברא, רק משל היה, כדי לחוש - שלפעמים השתיקה מזמינה אותנו לחשוב. ולפעמים השתיקה מדברת, יותר מהדיבור עצמו.

מחקרים מוכיחים, כי 'העולם הפנימי' ממנו עונה המרואיין את תשובותיו, משפיעים חמישים וחמישה אחוזים על המראיין, יותר מהדיבור עצמו. מדהים, שהעיקר - לא מה מדברים, אלא מאיזה מקום מדברים! כן, הנוכחות שלנו משפיעה יותר מהדיבור עצמו. וכמו במקרה הבא.

*
בחור דתל"ש הצליח להפיל ברשתו בת חרדית. אביה של הבת הביע את דעתו שאין בין בני הזוג התאמה דתית, בנוסף לפערי רמות קוטביים. וביקש לשמוע את דעתו של ר' יעקב אדלשטיין, שפסק הפוך מדעת האב 'חייבים להתחתן'. האבא תהה, 'נישואין כאלו, הם בדרך לגירושין'!? ור' יעקב בעדינות אופיינית פסק 'עדיף שיתחתנו', ובברכת 'ברכה והצלחה' פנה האבא לדרכו.

לפני שנתיים הוזמנתי לאירוסין של הנערה שנפלה ברשתו של הדתל"ש, נכנסתי לאולם, ולמרבה ההפתעה, החתן נראה עם פנים עדינות שמייצגות תורה ויראת שמים. תהיתי היכן הדתל"ש? ואביה של הכלה לחש באוזני 'אל תתפלא' אחר כך נדבר.
וברגע פנוי סיפר לי האבא, -אתה יודע כמה דיברתי עם הבת- אבל שהבנתי שהכתובת היחידה שיכולה לגרום לבתי להפסיק את הקשר עם הדתל"ש, זה רק בורא עולם, התחלתי במצוות תשובה. ככל והתקרבתי לה', הבת שלי חצתה עוד מעגל, והתרחקה מהדתל"ש, עד שהיום מקימה בית עם חתן ירא ה' בדרך בה חונכה.

ואז האבא הדגיש: בדרכי טבע, בתי והדתל"ש היו חייבים 'להתחתן', כדברי ר' יעקב. אבל שהפסקתי לדבר יראת שמיים, עם הבת שלי. וטיפלתי ביראת שמים שלי – השינוי שהתחולל בה העיד- כי 'לפעמים נוכחות משפיעה יותר מהדיבורים עצמם'.

*
ובעצם אין כאן משהו חדש. רבינו האר"י מעיד, כי בנו של האלשיך הקדוש התנצר. וחזר בתשובה - בלי שידברו איתו - רק עם כח התפילה! ואולי מהניסיון האישי כתב האלשיך 'כי הבטוחה לגדל ילדים לדרך ה' -הם- מעשים טובים ותפילה'

מה שנותר לנו להבין, כי אם התעצמות 'באמונה' ניקתה נפש יהודית מ'טומאת הנצרות'. האם 'התעצמות באמונה' לא יכולה לגלות ל'בן החמישי' שמאחורי 'השם שבאבניק' מסתתר לו ילד שרוצה את רצון ה'!? ורק הרחוב הדביק לו את השם 'שבאבניק'!

אז אם אנחנו רוצים להביא את הבן לדרך אבות, אז אולי עד ש'נדבר אמונה, נחיה אמונה' !? נקודה למחשבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר